Gå til innhold

Uro og kribling av Seroquel Depot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er bipolar 2 og tar Seroquel (Quetiapin) 100 mg morgen og 100 mg kveld.

Hovedproblemet har vært restless legs på natten. Jeg kan knapt kjenne dyna inntil huden, så spreller hele kroppen. Huden er elektrisk. Jeg kaster og vrir på meg helt til jeg må opp og gå, til jeg nesten besvimer av tretthet. Det er som om kriblingen er overalt, spesielt i hofter (har litt trigger muskelspenninger der pga dette), sete og bein. Også på dagen 2-3 timer etter morgenmedisinene skjer det samme, ofte i kombinasjon av å være trøtt. Hvis jeg tar medisinen litt for sent på kveld og så litt tidlig på morgenen etter, så virker det som jeg får litt for mye på kort tid. Jeg kan ikke sitte rolig på jobb eller skrive på telefonen. Huden klør overalt, jeg må stå eller gå, og kriblingen stresser hele kroppen. Jeg spiser mye i sånne situasjoner for å døyve, men det hjelper jo ikke. Jeg er veldig følsom for bytte av medisiner, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tar både magnesium, jern, B12, B6, D-vitamin, C-vitamin og omega3. Jeg har lest at restless legs kan skyldes lave dopaminnivåer, og Seroquel er vel nettopp for å senke dopamin, så dette virker veldig håpløst og det hemmer meg. 

Anonymkode: 128bd...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

For meg ble det bedring etterhvert. Jeg sluttet og gikk over til zyprexa av andre grunner. Men du har set helt klart verre en det jeg hadde av restless legs dog. 
 

Har ikke noen revolusjonerende råd og gi detsverre.

Søvn er jo viktig for bipolar så kanskje du må bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...