Gå til innhold

Trenger erfaringer! Utredning og oppfølging av personlighetsforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Joda jeg skjønner hva dere mener og er egentlig helt enig. Men dere vet også at det er flere steg i en henvendelse til DPS. Ble først tatt imot av kriseteam/akutt-team for en vurdering av alvorlighetsgrad i sommer.

I samtalen forklarte jeg grundig at jeg ikke er ute etter noen nye diagnoser og at jeg sliter med traumene. De var enige i at samtaleterapi og utredning ikke ville ha noe for seg og videreførte meg så til legen jeg møtte for første gang denne uken.

Legen jeg møter leste noe om at jeg i ungdommen hadde vist tegn til en pf (men en diagnostiserer jo ikke pf på ungdom så vidt jeg har skjønt), så hun er vel ivrig på å få gjort det offisielt da. Den er jeg ikke med på. Jeg vet at jeg har forutsetningene for å ha noe, men jeg er ikke enig og synes denne ivrigheten er ubehagelig. En kan jo se på svar i denne tråden at stigma lever vel.

Anonymkode: ca891...985

Du vil ikke leve i ubehag så andre rundt deg må det??

Anonymkode: 1e8c1...66b

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og vi som samfunn må leve med slike. Ikke rart psyke blir stigmatisert

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hva det er som plager evt. trigger deg, men folk rundt meg oppfører seg heldigvis ikke som du gjør, så det er ingen grunn til å tro at de tenker som du gjør heller. Vi kjenner på at jeg helst skulle vært flinkere til å tilbringe mer tid med dem. Som bipolar har jeg dessverre en tendens til å isolere meg.

Anonymkode: ca891...985

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat nå så er det du som påfører andre ubehag, ikke ts.

Anonymkode: e68a7...0cf

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe kriterium for pf at man påfører folk rundt seg ubehag altså, selv om noen gjør det. Det finnes også mange ulike pf.

Nå synes jeg du var skikkelig slem mot TS. Kanskje det heller er du som må jobbe med hvordan du påfører ubehag? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...