Gå til innhold

Hjelp fra kommunen til sosiale ting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Exen min hadde støttekontakt enda hun hadde meg og venner nok. Nå var hun blind da.

Jeg tenker at det var sløsing. Men hun nevnte ikke meg til de som fattet vedtak. Hun tok av seg ringen da hun dro på møte i kommunen for å forlenge støttekontakt vedtaket.

Så nei egentlig ikke innafor i min bok.

Det er mange om beinet også.

Anonymkode: 28186...d5c

Hva ville du ev. ha benyttet en fritids- eller støttekontakt til?

Det er uansett kommunen som gjør en vurdering, basert på uttalelse fra fagfolk som kjenner deg. Det er vanskelig for oss på forum å si noe om hva du har mulighet til.

Jeg tenker at ulempen med fritids-/støttekontakt, er at mange dessverre opplever at vedtak kun blir værende på papiret fordi det aldri er mennesker å fylle i rollen. Jeg personlig ville ha vært svært forsiktig med å la en venn bli en betalt venn på timesbasis - det kan endre vennskapet mer enn ønsket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...