Gå til innhold

Er det blitt for lett å bli pensjonist idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (9 minutter siden):

Det er riktig. Jeg var glad for Kayia sitt bidrag..Kommentaren skulle til en annen..Å angripe pensjonister er mer en sjofelt. Det kommer fra juplinger som aldri har jobbet. De vil ha trygda si for å drive dank..

Skulle tro at en gammel mann som deg klarte å reflektere og tenke dypere enn det du viser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var dette dine forslag til løsning. At alle får gratis helsehjelp bortsett fra eldre? Eller øke pensjonsalder til 75 år?. Det hadde da bare blitt flere uføretrygdede. Det er dessuten økning av pensjonister som må gå på sosialkontoret og matutdeling. Nylig ble også ordningen med enkepensjon avsluttet. Går i rett retning det kanskje? Det er faktisk mennesker med følelser og tanker i de gamle kroppene. Mennesker som er ofte er mer sårbare. 

Anonymkode: 05a51...e89

Problemet her er at det finnes ingen god løsning, og å fortsette som før som mange tror er en løsning, er ikke en løsning.

Så det holder ikke å si "jammen X er dårlig løsning, eller X er umenneskelig"... Jeg er selvsagt klar over det selv.

Det du må gjøre er å si, "Min løsning, som er ...... " hvor .... er din løsning, "er bedre fordi den både løser problemet, OG er mer human etc. Det er din jobb.

Jeg er selvsagt for all human behandling her i verden, gitt at en klarer å finansiere det på et sett, er der utfordringen ligger, ikke at jeg er "ond" eller "vil at folk skal lide", lizzom.

Vi går 8 millioner i minus per person idag med dagens ytelser/pensjon/sykehus/sykehjem/etc, og med enkel hoderegning vil du da se at vi går 3 oljefond i minus, for 5 millioner folks levetid. Så spørsmålet er ikke kan vi fortsette med dagens system, det er hvor skal vi kutte, og vi snakker GIGA-kutt som må skje, ikke småpenger. Brutale kutt, må skje. Dvs, DU da som skal løse problemet, må dele DINE brutale kutt, som du mener er bedre. Å "ikke kutte" er ikke en løsning.

Anonymkode: dac46...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaylord Focker
erik123 skrev (19 minutter siden):

Det er riktig. Jeg var glad for Kayia sitt bidrag..Kommentaren skulle til en annen..Å angripe pensjonister er mer en sjofelt. Det kommer fra juplinger som aldri har jobbet. De vil ha trygda si for å drive dank..

Nå fremstår du både dum og usympatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaylord Focker skrev (1 minutt siden):

Nå fremstår du både dum og usympatisk.

Han fremstår som en jypling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaylord Focker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Han fremstår som en jypling.

En gammel grinebiter av en jypling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (12 minutter siden):

Han fremstår som en jypling.

 

Gaylord Focker skrev (11 minutter siden):

En gammel grinebiter av en jypling.

 

Når ble det ok å mobbe andre? 

Anonymkode: ddb9c...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Når ble det ok å mobbe andre? 

Anonymkode: ddb9c...c64

Det er jo erik123 som mobber her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Juplingene på trygd blir også pensjonister, så det er et selv-angrep i så fall de bedriver med

Men ser ikke helt hvorfor det er mer sjofelt å "angripe" pensjonister, enn uføretrygdede. Det er begge grupper som i all hovedsak er for dårlige i form til å bidra til arbeidslivet og som derfor forsørges av staten, med visse unntak for begge gruppene.

Det kreves ikke å ha bidratt med en krone til staten/samfunnet for å bli pensjonist, alt som trengs er å holde seg i live, som en kan f.eks nave seg til selv uten uføretrygd. Dette til orientering.

Anonymkode: dac46...399

Det di ikke har fått med deg er at pensjonister har jobbet hele livet. Mens unge uføre aldri kommer i jobb..De er en stor utgiftspost  hele sitt  voksne liv. Så her er det en stor forskjell.  Ser at jyplinger her inne forsvarets latskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (5 minutter siden):

Det di ikke har fått med deg er at pensjonister har jobbet hele livet. Mens unge uføre aldri kommer i jobb..De er en stor utgiftspost  hele sitt  voksne liv. Så her er det en stor forskjell.  

Slik som er multihandikappede, har downs, barneautisme osv?

Anonymkode: 77b9f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (8 minutter siden):

Det di ikke har fått med deg er at pensjonister har jobbet hele livet. Mens unge uføre aldri kommer i jobb..De er en stor utgiftspost  hele sitt  voksne liv. Så her er det en stor forskjell.  Ser at jyplinger her inne forsvarets latskap..

Hva er forskjellen på sykdom og latskap? Klarer du å se forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

 

Når ble det ok å mobbe andre? 

Anonymkode: ddb9c...c64

Hva tenker du om hans hatske utspill mot uføre?

Anonymkode: 77b9f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (5 timer siden):

On topic:

Behandlingsbegrensning i sykehjem | Tidsskrift for Den norske legeforening (tidsskriftet.no)

Denne artikkelen sier mye om det politikerene IKKE snakker om. At man ikke ønsker å behandle sykehjemspasienter og kort sagt (slik jeg også opplevde); et dødsfall på sykehjem feires av sykehjemslegen fordi man da har en ledig plass og en person mindre på pensjon. Satt litt på spissen selvsagt.

Dette synes jeg er uverdig for et land som Norge.

Vi kan si at alle skal reddes for enhver pris, men da synes jeg vi lar legen i stikken. De må prioritere uansett.

Jeg synes det er bedre å støtte legene i at det faktisk er mer tragisk å miste en 20 åring enn en 90 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med 750 milliarder som går til flyktninger. Man har regnet ut at det hadde i dag vært 1 million flere nordmenn i arbeidsdyktig alder hvis ikke det hadde blitt utført så mange aborter. Unge stifter senere familie og får ferre barn i tillegg. Store beløp går ut til alt mulig: kultur, bybane, vei osv Så nå er det pensjonistene som skal stramme inn eller jobbe lengre? 

Anonymkode: 05a51...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om hans hatske utspill mot uføre?

Anonymkode: 77b9f...a26

Det er vel du som mobber her. Ta deg sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (18 minutter siden):

Det er vel du som mobber her. Ta deg sammen..

Det er du som begynte med å mobbe de late uføre som ikke gidder jobbe.

Anonymkode: 77b9f...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er du som begynte med å mobbe de late uføre som ikke gidder jobbe.

Anonymkode: 77b9f...a26

Jeg mobber de ikke!! Jeg sier at flere kunne ha jobbet. Alle er ikke syke! De kan gjøre noe. Men de må vise litt vilje selv. Det må en holdningsendring til. Det er ikke farlig å stå opp om morran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (14 timer siden):

Det er jo erik123 som mobber her.

Du er den største mobberen her, og du bør få en advarsel. Du er ufin og opptrer foraktelig. Bør ikke være på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt for lett å bli pensjonist, ja.

Politifolk får full pensjon når de er 57. Det var sikkert fornuftig den gang de fleste politifolk var ute og slåss ikke med røvere, men nå er det mer enn nok av andre oppgaver.

Så har vi Equinor ansatte som ble tilbudt lønn livet ut for å slutte tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva med 750 milliarder som går til flyktninger. Man har regnet ut at det hadde i dag vært 1 million flere nordmenn i arbeidsdyktig alder hvis ikke det hadde blitt utført så mange aborter. Unge stifter senere familie og får ferre barn i tillegg. Store beløp går ut til alt mulig: kultur, bybane, vei osv Så nå er det pensjonistene som skal stramme inn eller jobbe lengre? 

Anonymkode: 05a51...e89

Vi skal få de unge uføre i jobb..De kan ikke si at de ikke gidder. Nå vil regjeringen  ta grep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...