Gå til innhold

Innleggelse ved depresjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (44 minutter siden):

Har vært innlagt ved moderat og alvorlig depresjon. Ifølge legen min er jeg akkurat nå alvorlig deprimert. 

Alt fra medisiner, ECT, komme i gang med rutiner og samtaler og bare det å ha menneskelig kontakt. 

Kan du kjenne forskjell fra når du er moderat og alvorlig deprimert? 

Anonymkode: 63450...a86

AnonymBruker
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner en veldig tydelig forskjell i meg selv når det vipper over til alvorlig, men kan ikke beskrive det

Jeg som spurte. Går det på selvmordstanker og planer når du er alvorlig deprimert eller har du det som moderat d. også?

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg som spurte. Går det på selvmordstanker og planer når du er alvorlig deprimert eller har du det som moderat d. også?

Nei, det har ingenting med det å gjøre. Det er en følelse i kroppen. En tunghet. Ved moderat depresjon har jeg mimikk i ansiktet, ved alvorlig har jeg ikke. Handler også litt om hvor tungt det føles å puste. En mengde små symptomer

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor deprimert har du vært ved innleggelse grunnet depresjon? Jeg har vært moderat og alvorlig. Hvilken hjelp fikk du? Hva lærte du og hvordan ble du bedre?

Vært innlagt men vet ikke om det var depresjon eller blandet episode. Lærte ingenting men fikk jo en pause fra tyngende ansvar jeg ikke taklet da og dessuten en viss beskyttelse fra impulsive handlinger. 

Behov eller nytte av innleggelse må vel vurderes individuelt. En gang ønsket jeg meg innleggelse selv men da skrev jeg meg ut etter mindre enn et døgn fordi jeg bare ble rastløs og følte meg dårligere. Så det kommer jo helt an på. 

Hvilke erfaringer har du selv? 

AnonymBruker

J

krøll9 skrev (3 minutter siden):

Vært innlagt men vet ikke om det var depresjon eller blandet episode. Lærte ingenting men fikk jo en pause fra tyngende ansvar jeg ikke taklet da og dessuten en viss beskyttelse fra impulsive handlinger. 

Behov eller nytte av innleggelse må vel vurderes individuelt. En gang ønsket jeg meg innleggelse selv men da skrev jeg meg ut etter mindre enn et døgn fordi jeg bare ble rastløs og følte meg dårligere. Så det kommer jo helt an på. 

Hvilke erfaringer har du selv? 

Jeg var innlagt 4,5 mnd som alvorlig deprimert. Fikk ro og hvile som jeg trengte samt diagnose og medisinering. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...