Gå til innhold

Noen som har kjøpt boken til Randi Rosenqvist?

Anbefalte innlegg

A black hole to end it all..

Har lyst til å lese den. Om hennes liv som rettspsykiater og arbeidet med svært psykotiske pasienter.

Så henne på Dagsrevyen og hun fortalte om at breivik ikke var psykotisk, og at han klaget over ‘isolasjonshodepine’. Da svarte hun han fikk ta seg en Paracet og ett glass vann. ❤️

Fortsetter under...

AnonymBruker
A black hole to end it all.. skrev (Akkurat nå):

Har lyst til å lese den. Om hennes liv som rettspsykiater og arbeidet med svært psykotiske pasienter.

Så henne på Dagsrevyen og hun fortalte om at breivik ikke var psykotisk, og at han klaget over ‘isolasjonshodepine’. Da svarte hun han fikk ta seg en Paracet og ett glass vann. ❤️

Har tenkt å kjøpe den.

Anonymkode: 82825...586

A black hole to end it all.. skrev (15 minutter siden):

Har ikke lest boka, men har alltid hatt sansen for henne. Hun virker så real og tror hun er en svært dyktig psykiater. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg har virkelig ingen interesse av å lese om psykotiske kriminelle med schizofreni. 

Og Randi rosenquist er så utrolig gammeldags og konservativ at jeg blir helt oppgitt når hun snakker. Hun gikk vel psykologiskolen for sånn ca 60år siden. 

Anonymkode: a1d56...260

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har virkelig ingen interesse av å lese om psykotiske kriminelle med schizofreni. 

Og Randi rosenquist er så utrolig gammeldags og konservativ at jeg blir helt oppgitt når hun snakker. Hun gikk vel psykologiskolen for sånn ca 60år siden. 

Ja bare at hun aldri har gått på «psykologiskolen», siden hun er psykiater. Hun er ellers fremoverlent, moderne og alt annet enn konservativ i sone holdninger, pasientsyn og meninger. 

AnonymBruker
SofieVeie skrev (13 minutter siden):

Ja bare at hun aldri har gått på «psykologiskolen», siden hun er psykiater. Hun er ellers fremoverlent, moderne og alt annet enn konservativ i sone holdninger, pasientsyn og meninger. 

Nei nå får du gi deg 😅Hun snakker til og med gammelnorsk.

Og selvsagt vil hun ikke si på tv at Breivik er psykotisk fordi da ville hun blitt upopulær blant folket. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei nå får du gi deg 😅Hun snakker til og med gammelnorsk.

Og selvsagt vil hun ikke si på tv at Breivik er psykotisk fordi da ville hun blitt upopulær blant folket. 

Hm, gammelnorsk er et død språk som hadde sitt virke mellom det 12. og 14. århundre. Så nei. Randi snakker ikke gammelnorsk. Hva hun sa på tv regner jeg med handler om hennes faglige vurderinger og ikke hva hun tenkte folket ville føle og mene. 

AnonymBruker
SofieVeie skrev (6 minutter siden):

hennes faglige vurderinger og ikke hva hun tenkte folket ville føle og mene. 

Det er ikke slik at psykiatere alltid har rett. De har meget ofte feil. De første rettspsykiatriske sakkyndige kom til konklusjonen at Breivik var schizofren, men etter at dommeren hadde fått så mye press på seg fra folket så ba dommeren om at nye sakkydngie skulle oppnevnes. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke slik at psykiatere alltid har rett. De har meget ofte feil. De første rettspsykiatriske sakkyndige kom til konklusjonen at Breivik var schizofren, men etter at dommeren hadde fått så mye press på seg fra folket så ba dommeren om at nye sakkydngie skulle oppnevnes. 

Jeg har aldri, noen sinne, påstått at alle psykiatere alltid har rett. Du siterer meg som om jeg har ment og skrevet noe sånt, ugreit 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe så idiotisk. Oppnevne nye sakkyndige fordi de ville at han skulle i fengsel.

Først hadde han schizofreni, som er en alvorlig sinnslidelse, og så plutselig så hadde han det ikke likevel. 🤔

AnonymBruker
Everybody skrev (21 minutter siden):

Noe så idiotisk. Oppnevne nye sakkyndige fordi de ville at han skulle i fengsel.

Først hadde han schizofreni, som er en alvorlig sinnslidelse, og så plutselig så hadde han det ikke likevel. 🤔

Ja det er veldig rart. 

Men folket vil ikke innse eller tro at grunnen til at han gjorde det var pga psykdom. Det er jo forståelig. Men det er ikke rett. Og rett skal være rett. 

Ja send ABB til Dikemarks sikkerhetsavdeling, en av Norges mest anonyme brukere har talt. RR vet ikke hva som er og ikke er psykotisk. 🤪🤣

Endret av A black hole to end it all..
AnonymBruker
A black hole to end it all.. skrev (6 minutter siden):

Ja send ABB til Dikemarks sikkerhetsavdeling, en av Norges mest anonyme brukere har talt. RR vet ikke hva som er og ikke er psykotisk. 🤪🤣

Hva mener du om de 2 første rettpsykiaterne Synne Sørheim og Torgeir Husby som mente han hadde paranoid schizofreni da? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du om de 2 første rettpsykiaterne Synne Sørheim og Torgeir Husby som mente han hadde paranoid schizofreni da? 

At de tok feil. Det er ikke uvanlig med feildiagnoser i de første møtene med psykiatrien. Og at korrekt diagnose kommer mer etterhvert. Randi Rosenqvist har jo fulgt ham tett opp og er en som er ledene på tung psykiatri.

ABB mangler de kognitive svekkelsen og negative symptomene som følger med schizofreni. Hans planlegging og utføring stemmer dårlig med dårlige eksekutive funksjoner.

Jeg tror du vet svært lite om hvordan en person med schizofreni fungerer. Og du virker å ha noen fixe ideer om ABB. 

Du klarer ikke godta at han ikke var psykotisk, jeg har møtt mange med schizofreni og de er ikke som ABB. Men mest av alt er han ferdig utredet, og jeg skjønner meg ikke på din pågående omtanke om han og ikke kan godta att han var en narsissist og dyssosial person med vanlige høyreekstreme meninger.

AnonymBruker
A black hole to end it all.. skrev (4 minutter siden):

At de tok feil. Det er ikke uvanlig med feildiagnoser i de første møtene med psykiatrien. Og at korrekt diagnose kommer mer etterhvert. Randi Rosenqvist har jo fulgt ham tett opp og er en som er ledene på tung psykiatri.

ABB mangler de kognitive svekkelsen og negative symptomene som følger med schizofreni. Hans planlegging og utføring stemmer dårlig med dårlige eksekutive funksjoner.

Jeg tror du vet svært lite om hvordan en person med schizofreni fungerer. Og du virker å ha noen fixe ideer om ABB. 

Du klarer ikke godta at han ikke var psykotisk, jeg har møtt mange med schizofreni og de er ikke som ABB. Men mest av alt er han ferdig utredet, og jeg skjønner meg ikke på din pågående omtanke om han og ikke kan godta att han var en narsissist og dyssosial person med vanlige høyreekstreme meninger.

Er jo ikke rart til at de senere også vurderer han upsykotisk når hans eget mål er å bli regnet som tilregnelig. Han passer jo også på hva han sa til de neste sakkyndige slik at de IKKE skulle vurdere han psykotisk. Hans mål var å bli keiser eller helt eller hva det var, ikke å bli stemplet som gal. 

Jeg har lest hele den første rettspsykiatriske rapporten på over 200 sider. Har du? 

Jo han hadde og har masse negative symptomer. Sosial tilbaketrekning. Han flyttet inn hos moren sin og bodde der i flere år selvom han var over 30år,og der satt han å brukte hele dagene og nettene på å spill world og warcraft og skrive manuskript. Affektavflatning. Mimikkløs. For å nevne noe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...