Gå til innhold

Sort negl og bekymret for kreft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere! For ett par måneder siden så oppdaget jeg at ene neglen på lilletåen hadde blitt sort. Og jeg bekymrer meg for at det skal være kreft egentlig. Jeg kan ikke huske å ha slått tåen og har brukt de skoene jeg har brukt i over 1 år nå. Men da jeg snakket nevnte det for moren min så sa hun at jeg trolig bare har glemt det. Og det er vel større sjanse for det egentlig at det er kreft? Jeg er ikke sånn veldig hypokonder eller sånn til vanlig, men bekymrer meg for dette likevel. Samtidig synes jeg det er litt flaut å skulle gå til legen med det...

Hva ville dere gjort? Slått dere til ro med at det sannsynligvis bare er gammelt blod etter å ha slått tåen uten å huske det eller gått til legen for å fått det sjekket opp i?

Anonymkode: 8e1fc...c71

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486402-sort-negl-og-bekymret-for-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (8 minutter siden):

Jeg ville garantert tenkt at jeg hadde glemt at jeg hadde slått meg eller sparket borti noe. Faktisk har jeg en slik tånegl even as we speak. 

Samme her, ser ikke ut til å ramle av heller. Aner ikke hvordan det skjedde, men går jo inni noe rett som det er spesielt om sommeren. Kjører rød lakk over. Kunne ikke falle meg inn å plage en lege med noe så hverdagslig smått. 

Endret av Kayia
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei dere! For ett par måneder siden så oppdaget jeg at ene neglen på lilletåen hadde blitt sort. Og jeg bekymrer meg for at det skal være kreft egentlig. Jeg kan ikke huske å ha slått tåen og har brukt de skoene jeg har brukt i over 1 år nå. Men da jeg snakket nevnte det for moren min så sa hun at jeg trolig bare har glemt det. Og det er vel større sjanse for det egentlig at det er kreft? Jeg er ikke sånn veldig hypokonder eller sånn til vanlig, men bekymrer meg for dette likevel. Samtidig synes jeg det er litt flaut å skulle gå til legen med det...

Hva ville dere gjort? Slått dere til ro med at det sannsynligvis bare er gammelt blod etter å ha slått tåen uten å huske det eller gått til legen for å fått det sjekket opp i?

Anonymkode: 8e1fc...c71

Beklager, men skjerpings. Man går da virkelig ikke til lege med blåneggel😅 Kreft kommer ikke over natta, hverken i form av en blåneggel eller noe annet helt hverdagslig. 

Drømmeautomat

Hvis du har hatt det i et par måneder så bør du gå til lege med det, ja. Man har ikke blånegl så lenge. Noen ganger kan det faktisk være et symptom på kreft: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/subungual-melanoma

Du har ingen grunn til å være flau over å få sjekka dette ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...