Gå til innhold

Hvordan skiller man mellom ting som er psykt og ting som bare er ondt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trinity80 skrev (9 minutter siden):

Jeg orker heller ikke søke på det, men leste på Reddit at det ikke finnes egen kategori, men om man søker så finner man det. 

Jeg søkte på det nå og det ligger jo helt åpent 😮 hvorfor er det ingen som stenger de sidene?? Regner med at det ikke ligger like åpent når det kommer til barn så hvorfor lar de dyr og hunder og slikt stå akkurat som om de ikke betyr noe?? 

Anonymkode: 266c0...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er enig i første svar, om at den ene ikke nødvendigvis utelukker den andre. En sak som jeg husker veldig godt, siden jeg ser det ble tatt opp noen, er denne fra Trøndelag for noen år siden:

Sitat

- Lånte ut hunder til overgrep

I flere år skal de to mennene både ha forgrepet seg på sine hunder og lånt dem ut til andre for overgrep. Politiet fant til sammen 24 hunder.

https://www.dagbladet.no/nyheter/lante-ut-hunder-til-overgrep/72652357

Noen mennesker er bare perverse og helt jævlige.

Vår (menneskets) tendens til å tillegge andre dyr menneskelige egenskaper, ‘’antropomorfisme’’, tror jeg på en måte man kan si at overføres til andre mennesker.

Nei, de er ikke dyr! De er mennesker, men fordi handlingene deres for oss blir helt uforståelige, prøver vi kanskje å gjøre oss opp en forståelse ved å humanisere tankene og motivasjonene deres, til og med når det ikke lar seg gjøre - en teori!

Anonymkode: d00c3...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...