Gå til innhold

De som bruker ordet depresjon/deprimert om en dårlig dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vendi
Emoji skrev (2 minutter siden):

Hvordan vil du irettesette de som bruker ordet «deprimert» eller «depresjon» om en dårlig dag?   

Jeg opplever dette stadig. 

Jeg tror jeg bare hadde latt dem "styre på", som det heter seg 😆 De hadde nok uansett ikke latt seg korrigere om jeg hadde sagt noe. Det er liksom bare blitt en del av folks vokabular, eller måte å snakke på.

Den forsvunne diamanten

Man kan ikke irettesette voksne folk tenker jeg. Man har jo ytringsfrihet selv om ting folk sier er helt dust. Altså jeg mener ikke at folk ikke skal få negativ respons tilbake. Jeg bare sier at det er veldig lite man kan få gjort.

Endret av Den forsvunne diamanten
hattifnattus

Blir litt det samme som de som påstår at de har OCD fordi de liker å holde det ryddig, de som påstår de har autisme fordi de er  liker rutiner eller de som sier de er bipolare fordi de opplever å bli veldig gira. Det nytter som regel ikke å si noe.

psykedeliker
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Man kan ikke irettesette voksne folk tenker jeg.

Jo, det kan man faktisk hvis det er saklig grunn til det, som f.eks. feil begrepsbruk.

Ved å la være bidrar man bare til å opprettholde problemet.

Emoji skrev (18 timer siden):

Hvordan vil du irettesette de som bruker ordet «deprimert» eller «depresjon» om en dårlig dag?   

Jeg opplever dette stadig. 

Hvis det er snakk om f.eks. voksne barn, så ville jeg ha sagt rett ut at det er lite hensiktsmessig å være såpass upresis i omtalen av hvordan man har det. Generelt sett så irettesetter man jo ikke andre voksne, så der ville jeg ikke blandet meg inn i hvordan de ordlegger seg. 

Annonse

Den forsvunne diamanten
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Jo, det kan man faktisk hvis det er saklig grunn til det, som f.eks. feil begrepsbruk.

Ved å la være bidrar man bare til å opprettholde problemet.

Man kan jo, men er det noe vits?

Den forsvunne diamanten
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser resultater, men det tar ofte litt tid.

Ja ok, da kan det hende det er min depresjon som snakker. Og nei jeg bruker det ikke som et utrykk. Jeg er klinisk deprimert😐

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...