Gå til innhold

Er du også en sånn som legger alt rundt midjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Legger kun på meg på magen så kan aldri unne meg noe lenger. Det får liksom store konsekvenser.

Anonymkode: 0968b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes alle jeg ser, inkl bilder på sosiale medier, har vekten ganske jevnt fordelt. Noen har mer tilbøyelighet til å legge på seg rundt midjen, mens andre har mer tilbøyelighet til å legge på seg rundt rumpe og lår. Men det legger seg aldri bare rundt magen. Man ser det på hender, føtter, legger, armer og ansikt også. Det er jo en del bilder folk legger ut på sosiale medier hvor de viser forskjellen på «posering og holde inn magen» og å stå helt vanlig, og at de liksom skal se så mye tynnere ut på det ene bildet. Men jeg synes det ser ut som de har akkurat samme vekt og fettprosent på begge bildene, nettopp fordi det legger seg på hele kroppen.

Det er mange kvinner som klager over magene sine, som om det bare er magen som legger på seg. Sånn er det ikke, og jeg tror veldig mange kvinner har en urealistisk oppfatning om hvordan en vanlig mage ser ut. Den går utover når vi puster vanlig, den kan stikke litt ut, f.eks nederst, og bli oppblåst. Hvis man er overvektig så synes det ikke bare på magen.

Poenget er: vekten din synes på hele kroppen. Enten du er undervektig eller overvektig. Om du ønsker å gå ned i vekt så er det ikke noe poeng å fokusere spesielt på magen. Det er sunt å trene og å spise passe mengde mat (evt litt mindre om man ønsker å gå ned i vekt).

Kanskje har du en utfordring med at du blir oppblåst hvis du «unner deg noe», f.eks mye salt mat eller søtsaker. Men det går over. Hvis du legger på deg fett så legger du på deg på hele kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (1 time siden):

Jeg synes alle jeg ser, inkl bilder på sosiale medier, har vekten ganske jevnt fordelt. Noen har mer tilbøyelighet til å legge på seg rundt midjen, mens andre har mer tilbøyelighet til å legge på seg rundt rumpe og lår. Men det legger seg aldri bare rundt magen. 

Kanskje har du en utfordring med at du blir oppblåst hvis du «unner deg noe», f.eks mye salt mat eller søtsaker. Men det går over. Hvis du legger på deg fett så legger du på deg på hele kroppen. 

Nja... Jeg er ikke helt enig her. :) En i min nærhet har veldig tynne armer og bein, om hen legger på seg havner det på torsoen, fortrinnsvis på magen. Aldri på armer, bein eller ansikt. Selv med 10 kg forskjell er det kun på torsoen det legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...