Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du var sjefen til Anne og Kari og likte Anne bedre enn Kari pga personlighet og utseende. Ville du snakke annerledes til Anne enn til Kari og gitt dem ulike tilbakemeldiger på jobben de gjør, og satt større pris på det Anne gjør bare pga personlighet og utseende? 

Anonymkode: 5bb74...b2c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486432-mye-%C3%A5-tenke-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du var sjefen til Anne og Kari og likte Anne bedre enn Kari pga personlighet og utseende. Ville du snakke annerledes til Anne enn til Kari og gitt dem ulike tilbakemeldiger på jobben de gjør, og satt større pris på det Anne gjør bare pga personlighet og utseende? 

Det er vanskelig å svare på. Jeg tror ikke jeg snakker likt til noen av mine kolleger. Alle er ulike og det skjer ubevisst. 

Annonse

Utseendet hadde ikke påvirket meg. Jeg er selv lavtscorende på alt som har med kropp og skjønnhet å gjøre, så det ser jeg lett forbi.

Men jeg tør ikke garantere at jeg ville behandle to personer helt likt hvis jeg hadde veldig "god kjemi" med bare den ene.

Så svaret blir vel "Nei, ikke bevisst".

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Utseende hadde ikke påvirket meg en plass, kunne ikke brydd meg mindre. Personlighet og kjemi er derimot en annen faktor, den er mer tricky. Jeg snakker ulikt til alle jeg kjenner, ingen personer er like. Jeg tror nok at når kjemien er tilstede mellom to mennesker vil også dialogen bli hyggeligere, enn om det er fravær av kjemi. Fravær av kjemi betyr ikke at det er noe feil/ubehag eller noe merkelig, det betyr bare at jeg og anne har en hyggeligere tone - men - jeg hadde ikke satt noe mer PRIS på arbeidet anne gjorde versus kari. At arbeidet blir gjort (og holder et visst nivå) er viktigere enn hvem som gjør det. 

Anonymkode: 3d3c3...622

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...