Gå til innhold

Noen som har gått både på DPS og i behandling privat parallelt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror ikke dps vil tillate det. Men er ikke sikker. Høres jo litt rart ut om de skal tillate det for det blir jo fort rot og mange kokker. Tror det er best å bare ha 1. Med privat kan man jo bestemme selv hvor ofte. 

Anonymkode: b5fcc...d31

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke dps vil tillate det. Men er ikke sikker. Høres jo litt rart ut om de skal tillate det for det blir jo fort rot og mange kokker. Tror det er best å bare ha 1. Med privat kan man jo bestemme selv hvor ofte. 

Fort rot som du sier. Var bare litt nysjerrig.

Anonymkode: b84b9...45e

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke dps vil tillate det.

Med hvilken lovhjemmel kan de nekte dette? Og det blir ikke mere rot enn man lager selv.

Endret av psykedeliker

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Med hvilken lovhjemmel kan de nekte dette? Og det blir ikke mere rot enn man lager selv.

Man har aldri noe lovfestet rett på psykiatrisk hjelp.Om de vil gi deg hjelp eller ikke er alltid bare utifra skjønn. Dersom de ikke vil gi deg hjelp kan de bare lyve og si at du ikke blir bedre av det, at du ikke trenger det eller at du skal til kommunen. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om de vil gi deg hjelp eller ikke er alltid bare utifra skjønn.

Skjønn utøves innenfor en faglig og juridisk kontekst ja, men det er ikke så subjektivt som mange vil ha det til. Og hvis noen i helsevesenet lyger så følger man bare manus.

AnonymBruker

Jeg var i en lignende situasjon og valgte bort den private behandleren. For meg ble det for mye. Det er også litt griskt følte jeg. Du står fritt til å mene noe annet.

Anonymkode: 7117a...b81

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg var i en lignende situasjon og valgte bort den private behandleren. For meg ble det for mye. Det er også litt griskt følte jeg. Du står fritt til å mene noe annet.

Anonymkode: 7117a...b81

Griskt. Ja, kanskje det.

Anonymkode: b84b9...45e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...