Gå til innhold

Ny legen regner på tabletten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ny vikarlege og nå når jeg fikk fornyelse av benzo resepten så kunne jeg kunne hente den dagen jeg var tom(bruker fast dose daglig og tar ikke mer enn foreskrevet).

Tidligere har jeg bedt om fornyelse når heg har 5 dager igjen. Er det noe grunn til at vikaren ikke kan gjøre det. Hun ser jo historikken og at jeg ikke tar for mye.  

Ble stresset av dette da det tidligere har vært leveranse problemer og hva skjer da nå?

Anonymkode: 670a2...a89

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486472-ny-legen-regner-p%C3%A5-tabletten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du bør ikke bruke benzo daglig. Over lange perioder.

At du lever fra resept til resept er jo ikke bra. Bruk neste resept klokere og til å trappe ned. Plutselig møter du en lege som ikke vil skrive ut.

Anonymkode: 339d1...460

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville brukt det som en anledning til å finne andre medikamenter. Om det gjelder så på død og liv at du må ha det i hus så lyser det noen varsellamper. Benzo er ved behov.

Anonymkode: 89645...ca1

Har brukt de som foreskrevet av lege i 15 år uten misbruk eller overforbruk.
Kan og skal i følge DPS IKKE trappe ned før om en stund, nedtrappingen vil ta over ett år når jeg er klar. Syntes bare det er veldig barnepasser til en pasient som aldri har gjort noe annet enn legen har sagt. Ser det nå er leveranseproblemer igjen og da er det ille å ikke ha ett par dager å finne apotek som har de inne, eventuelt tid til å bestille fra nettapotek.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan og skal i følge DPS IKKE trappe ned før om en stund, nedtrappingen vil ta over ett år når jeg er klar. Syntes bare det er veldig barnepasser til en pasient som aldri har gjort noe annet enn legen har sagt. Ser det nå er leveranseproblemer igjen og da er det ille å ikke ha ett par dager å finne apotek som har de inne, eventuelt tid til å bestille fra nettapotek.

Det er synd, men sånn er det. Spurte en vikarlege en jeg holdt på å gå tom og han ringte DPS, og ble litt sur. Jeg gikk ikke på DPS. 

Anonymkode: 339d1...460

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Håpløs tullete vurdering av legen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakk med legen om at det kan være vanskelig å få tak i medisinene med så kort frist, samtidig som du minner på at du ikke har hatt noen vansker med å overholde avtalt forbruk. 

Prinsipielt synes jeg det er verre med slepphendte enn strenge leger mht benzo. Har sett noen tilfeller av de slepphendte, og de bidrar av og til at pasienter får helt unødvendige problemer. 

AnonymBruker
cilie skrev (11 minutter siden):

Ja. Om vedkommende har brukt dette med fornuft over så lang tid og møter på et så rigid system. 

Håper det blir bedre når legen kommer tilbake. Kan ikke bruke helsenorge heller.
Har også en annen resept hun gjorde det samme med, og da går jeg tom hver 10. dag i tillegg til at den andre varer 25 dager.
Så må i praksis da ringe legekontoret en gang i uka å mase på dem om at vikaren må fornye resepten.
Siden hun kan sette begrensning på når jeg kan hente de ut, kunne hun ikke da skrevet ut automatisk fornyelse med maks ett uttak?

AnonymBruker
frosken skrev (4 minutter siden):

Prinsipielt synes jeg det er verre med slepphendte enn strenge leger mht benzo. Har sett noen tilfeller av de slepphendte, og de bidrar av og til at pasienter får helt unødvendige problemer. 

Ja, men selv benzo har sitt bruksområde, da ikke som førstevalg. Nå er det blitt veldig stigmatiserende og gått litt for langt med fordømming av de som skriver ut dette. Over dammen begynner psykiatere å endre litt på holdningene og mener de hat sin plass og at legene ikke skal være så bastante. 
Er jo folk her inne som tror verden går under om de har tatt en Sobril.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...