Gå til innhold

Gi depresjonen min et navn


Fru2020

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde blitt veldig sur om en behandler hadde bedt meg navngi depresjon, for så å snakke til depresjonen som en mann. Hadde blitt mer deprimert av det. Når det er sagt: Tussi eller Dennis

Anonymkode: a62a3...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde blitt veldig sur om en behandler hadde bedt meg navngi depresjon, for så å snakke til depresjonen som en mann. Hadde blitt mer deprimert av det. Når det er sagt: Tussi eller Dennis

Anonymkode: a62a3...6b3

Tussi, likte jeg. Han er jo en meget depressiv "fyr". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (48 minutter siden):

Skjønner poenget med den, men likevel ekkelt å tenke på at han liksom skal kysse meg i ræva 😅 

Ja hvem vil ha en 90åring i ræva liksom? 

Anonymkode: 12efe...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hvem vil ha en 90åring i ræva liksom? 

Anonymkode: 12efe...277

Vil egentlig ikke ha noen oppi der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (5 timer siden):

Hun fikk ikke tid til å utdype det noe særlig. Men hun gav eksempelet at når depresjonenen kommer så kan du si: Nå kommer Knut igjen. Han er ikke invitert. Jeg må kaste ut Knut...

Det hadde vært interresant å vite hvordan du skal kaste ut Knut. 

Anonymkode: 0116a...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært interresant å vite hvordan du skal kaste ut Knut. 

Anonymkode: 0116a...469

Jeg kom på en metode for å fjerne knutemann som involverte knute, men det er visst ikke lov å skrive. 

Anonymkode: 12efe...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte veldig godt ideen om å gi depresjonen et navn. Her er noen forslag :) 

Melina (melankoli)

Tore (Tor med hammeren - mørk makt og torden - indre kamp) 

Luna (måne - natt - mørke og tristhetsfølelse) 

Ravn (Svart fugl - natt og mørke) 

Bjørn (går i hi om vinteren -isolasjon) 

Storm

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Martine skrev (Akkurat nå):

Jeg likte veldig godt ideen om å gi depresjonen et navn. Her er noen forslag :) 

Melina (melankoli)

Tore (Tor med hammeren - mørk makt og torden - indre kamp) 

Luna (måne - natt - mørke og tristhetsfølelse) 

Ravn (Svart fugl - natt og mørke) 

Bjørn (går i hi om vinteren -isolasjon) 

Storm

Hva skal hypomanien hete da? 

Anonymkode: 12efe...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal hypomanien hete da? 

Anonymkode: 12efe...277

Jeg har aldri opplevd hypomani (tror jeg), så jeg vet ikke helt hvordan det føles. Kanskje noe som Vilde eller Vilja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske et navn som ufarliggjør det:

Deppulf

Deppy

Johnny Depp

McDepp

(Kombinasjon: Deppy McDepp)

Kleggen

Clingy

Marvin

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (16 timer siden):

Hun fikk ikke tid til å utdype det noe særlig. Men hun gav eksempelet at når depresjonenen kommer så kan du si: Nå kommer Knut igjen. Han er ikke invitert. Jeg må kaste ut Knut...

Jeg fikk det samme rådet for sikkert 10 år siden. Men jeg skulle gjøre meg til venns med panikkangsten.
Når anfallet kom skulle jeg si «hei er du der, og så et navn, du er ikke farlig, jeg dør ikke.
Må innrømme at det ikke hjalp så veldig mye. Kanskje jeg hadde valgt feil navn 🙁

Anonymkode: 0116a...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslag 🥰 Skal tenke litt på det, men jeg har bestemt meg for at angsten skal hete Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Tusen takk for mange gode forslag 🥰 Skal tenke litt på det, men jeg har bestemt meg for at angsten skal hete Fredrik

Tror du det kan gjøre noe med relasjonen til andre med navnet fredrik. La oss si du møter et menneske som heter fredrik, vil det at du kaller angsten din fredrik påvirke en slik vennskapsrelasjon?

Anonymkode: fc38d...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare hadde kalt det Herr depresjon eller Herr angst. Eller bare «depresjonen» eller «angsten», det er jo også konkrete ord som kan være utenfor «jeg» og «meg». Jeg kan tenke at jeg får eller har depresjon og/eller angst, jeg «er» ikke depresjon eller angst. (Jeg er derimot verdiløs, skyld i depresjonen selv etc, men jeg vet ikke om det ville hjulpet å gi depresjonen et navn, for jeg ville sikkert bare sagt at nå har jeg ønsket Knut velkommen igjen, eller nå har jeg ikke kjempet nok mot Knut eller nå har jeg påkalt Knut e.l.) 

Vendi skrev (17 timer siden):

Tussi, likte jeg. Han er jo en meget depressiv "fyr". 

Tussi 🥹❤️

Jeg kunne aldri kalt depresjonen for Tussi, jeg ville aldri gjort det mot ham, stakkar. Han har nok å bære på. Han er jo en skikkelig depressiv type, helt enig i det. Jeg identifiserte meg en del med Tussi da jeg var yngre og jeg følte på en sterk omsorg for ham (ja, jeg fikk meg en stor tussi-bamse, som jeg var svært knyttet til). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (15 minutter siden):

Jeg tror jeg bare hadde kalt det Herr depresjon eller Herr angst. Eller bare «depresjonen» eller «angsten», det er jo også konkrete ord som kan være utenfor «jeg» og «meg». Jeg kan tenke at jeg får eller har depresjon og/eller angst, jeg «er» ikke depresjon eller angst. (Jeg er derimot verdiløs, skyld i depresjonen selv etc, men jeg vet ikke om det ville hjulpet å gi depresjonen et navn, for jeg ville sikkert bare sagt at nå har jeg ønsket Knut velkommen igjen, eller nå har jeg ikke kjempet nok mot Knut eller nå har jeg påkalt Knut e.l.) 

Tussi 🥹❤️

Jeg kunne aldri kalt depresjonen for Tussi, jeg ville aldri gjort det mot ham, stakkar. Han har nok å bære på. Han er jo en skikkelig depressiv type, helt enig i det. Jeg identifiserte meg en del med Tussi da jeg var yngre og jeg følte på en sterk omsorg for ham (ja, jeg fikk meg en stor tussi-bamse, som jeg var svært knyttet til). 

Veldig enig i det du skriver her. Synes ikke det å gi navn til depresjon eller angst er spesielt lurt.

Og Tussi, katten min heter det, verdens herligste guttepus. Er det noen jeg blir glad av så er det han.

Anonymkode: 0116a...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A black hole to end it all..

Jeg kalte tvangstankestemmen min Ktulu en periode. Han har ennå ikke pakket og dratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A black hole to end it all.. skrev (1 time siden):

Jeg kalte tvangstankestemmen min Ktulu en periode. Han har ennå ikke pakket og dratt.

Litt utenfor tema, men jeg ville ønske du gikk tilbake til ditt gamle nick, synes det du har nå er veldig mørkt og trist.
Savner alien din med det store hode også

Anonymkode: 0116a...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (19 timer siden):

Skjønner poenget med den, men likevel ekkelt å tenke på at han liksom skal kysse meg i ræva 😅 

Hvis jeg ble tvunget til å bli kysset et sted av Donald Trump, tror jeg at jeg hadde foretrukket det stedet altså.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg ble tvunget til å bli kysset et sted av Donald Trump, tror jeg at jeg hadde foretrukket det stedet altså.. 😅

Å der forsvant matlysten 🤢

Anonymkode: 0116a...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...