Gå til innhold

Jeg er så redd for ny depresjon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har liksom vært den sterke i fam. Den som har tatt meg av de rundt meg og de som er syke. 

Begge foreldrene og alle søsknene mine er uføre. Alle av dem unntatt mor har også vært innlagt på psykiatrisk. 

Selv gjennomgikk jeg en alvorlig depresjon for snart 20 år siden som varte i flere år (men jeg sto i jobb og jeg har aldri vært innlagt på psykiatrisk). 

Mannen min er også ufør pga alvorlig fysisk sykdom. Og nå er det ene «barnet»  mitt alvorlig syk og innlagt på psykiatrisk. I tillegg har vi noen i nær fam som er dødssyk, og vi sliter på jobb pga en sjef som er udugelig som sjef og konsekvensene av det. 

Jeg har hatt det vonde hele uka pga andre ting som også har skjedd. Jeg har forsøkt å stå i alt så godt jeg har kunnet. Men idag da vi fikk beskjed om store endringer på jobb som vil medføre betydelig stress for meg i form av bla mere støy hver eneste dag så ville jeg bare gråte (jeg sliter på jobb fra før fordi det allerde er for mye støy - og nå blir det dobbelt så mye). Jeg fikk på jobb idag tanker om at jeg ikke kommer til å takle det så godt, hodet er liksom fullt nok fra før, og så får jeg altså vite at en jeg elsker veldig høyt også er alvorlig syk. 

Jeg bare gråter her jeg sitter. Hvor mye skal jeg egentlig tåle? Hva om jeg også stuper til slutt fordi belastningene blir så store? Jeg er aå redd for ny depresjon at dere aner ikke. Jeg forsøker så godt jeg kan å leve et liv som gjør at jeg unngår det. Stabil døgnrytme, nok søvn, ikke slutte med medisiner, stå i fast altivitet/jobb. 

Barna mine har sagt at jeg er den eneste normale i fam, dvs den som er oppegående. Men jeg vet ikke jeg. Det er nok bare utad. De kjenner ikke til det jeg sliter med, jeg skjuler det for å ikke belaste dem eller noen andre. 

Anonymkode: 8c90f...38c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486484-jeg-er-s%C3%A5-redd-for-ny-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville tatt en tur til fastlegen så snart du kan. Forklar situasjonen like godt som du gjør her, så vil han ta det seriøst. 

Forøvrig slår det meg av og til hvor utrolig ujevnt og urettferdig fordelt sykdom er fordelt i befolkningen, sånn som når du beskriver situasjonen i din familie. Håper du får det bedre snart. 

Anonymkode: 3307e...bf1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...