Gå til innhold

Har gått fra å være en people pleaser til kranglete!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hele livet tilpasset meg andre, har kompleks PTSD etter en vanskelig barndom med dominante og skremmende foreldre. Også i voksenlivet har jeg vært ekstremt opptatt av hva andre tenker om meg, i en slik grad at det er hemmende. Det siste året har jeg gått i terapi. Nå i det siste har jeg oppdaget at jeg bryr meg mye mindre om hva folk synes om meg - faktisk i slik grad at jeg av og til kan bli kranglete og synes det er gøy å se sjokket på andres ansikter når jeg slår hardt tilbake og krever min rett.

Hva er dette da? Betyr det at terapien virker? Eller overkompenserer jeg og går gjennom tenåringstrassen jeg aldri fikk som ungdom? Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 20773...2d8

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hele livet tilpasset meg andre, har kompleks PTSD etter en vanskelig barndom med dominante og skremmende foreldre. Også i voksenlivet har jeg vært ekstremt opptatt av hva andre tenker om meg, i en slik grad at det er hemmende. Det siste året har jeg gått i terapi. Nå i det siste har jeg oppdaget at jeg bryr meg mye mindre om hva folk synes om meg - faktisk i slik grad at jeg av og til kan bli kranglete og synes det er gøy å se sjokket på andres ansikter når jeg slår hardt tilbake og krever min rett.

Hva er dette da? Betyr det at terapien virker? Eller overkompenserer jeg og går gjennom tenåringstrassen jeg aldri fikk som ungdom? Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 20773...2d8

Det betyr at du har begynt å ligne på dine foreldre....

Anonymkode: 93611...cf3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...