Gå til innhold

DPS vil avslutte behandling(!?)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kaNor skrev (37 minutter siden):

Var til samtale i dag og fikk da beskjed om at de ønsker å avslutte behandling/samtaler da de ikke har mer å tilby/jeg ikke har nytte av behandlingen. Kan de gjøre det når jeg står midt i den værste depresjonen jeg noen gang har hatt??!

Hvor lenge har du gått i behandling der? Er du alvorlig deprimert?

Anonymkode: 40198...9c3

Annonse

kaNor skrev (1 time siden):

Var til samtale i dag og fikk da beskjed om at de ønsker å avslutte behandling/samtaler da de ikke har mer å tilby/jeg ikke har nytte av behandlingen. Kan de gjøre det når jeg står midt i den værste depresjonen jeg noen gang har hatt??!

Hvor lenge har du gått til samtaler på DPS? I en slik situasjon du beskriver, ville jeg  først forsøke å si til behandler at du ikke ønsker at behandlingen avsluttes nå, og så ville jeg f.eks. forsøkt å snakke med fastlegen om hvordan vedkommende vurderer DPS sin avgjørelse. Du kan også . sende formell klage. 

FjellOgDalar

De kan, men det trenger ikke nødvendigvis å tilsi at det er en god avgjørelse. Jeg håper de i det minste har noen tanker om veien videre. (Hjelp fra kommunal oppfølgingstjeneste, oppfølging fra fastlege, noe å gjøre på, en god plan for eventuell krisehåndtering, osv). Når de først tar en sånn beslutning, håper jeg de har prøvd det som faktisk finnes av mulige behandlingstilnærmingeo før de sier stopp.  

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (10 minutter siden):

Jeg tar ikke stilling til denne saken, men minner om dette:

Bemanningen på DPS er tilnærmet konstant. For hver ny pasient som tas inn, må en annen avsluttes. 

Hvor mange pasienter har en behandler ca?

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mange pasienter har en behandler ca?

Det er svært ulikt grunnet mange ulike tilleggsoppgaver. Men om behandler har i snitt 5 pasienter per dag, og de i snitt går hver annen uke, blir det 50 pasienter til enhver tid.

Everybody skrev (18 timer siden):

Får du SSRI/SNRI?

Har gått på zoloft i mange år. Ble byttet til effexor, og jeg gikk totalt i oppløsning og måtte fra sobril til vival. Ble ikke bedre så etter 3 mnd byttet til cipralex. Ble bare verre og fikk 9 ECT. Kort bedring, men like ille igjen nå.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du bidratt til noe selv eller venter du på å bli behandlet. De pleier å avslutte når man for passiv eller lever livet som ødelegger for behandlingen

Anonymkode: 15dca...da9

Har forsøkt å gå turer og øve på metakognitive teknikker. Også bygd 2 modellbåter for å ha noe annet å engasjere meg med, men sykdommen har "slukt" alle gleder og gode intensjoner etterhvert.

kaNor skrev (6 minutter siden):

Har gått på zoloft i mange år. Ble byttet til effexor, og jeg gikk totalt i oppløsning og måtte fra sobril til vival. Ble ikke bedre så etter 3 mnd byttet til cipralex. Ble bare verre og fikk 9 ECT. Kort bedring, men like ille igjen nå.

Får du ikke prøve andre medisiner? 2 SSRI og 1 SNRI, da har du ikke prøvd alt. 

Det finnes andre typer AD og evt andre medisiner som kan forsøkes. 

Endret av Sokk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...