Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før journalnotat ligger på Helse Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var til behandling på tirsdag, og fortsatt ikke noe journalnotat på Helsenorge. Jeg vet ikke når det er vanlig at behandlere skriver journalnotat, kanskje ikke samme dag, men vel ikke flere dager etter. Dette har aldri skjedd med denne behandleren før, så er redd han har avsluttet meg.

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var til behandling på tirsdag, og fortsatt ikke noe journalnotat på Helsenorge. Jeg vet ikke når det er vanlig at behandlere skriver journalnotat, kanskje ikke samme dag, men vel ikke flere dager etter. Dette har aldri skjedd med denne behandleren før, så er redd han har avsluttet meg.

Anonymkode: d8b57...47f

Det kan gå mange dager før de skriver hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det kan gå mange dager før de skriver hos meg. 

Takk for svar! Du beroliger meg.

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg var til behandling på tirsdag, og fortsatt ikke noe journalnotat på Helsenorge. Jeg vet ikke når det er vanlig at behandlere skriver journalnotat, kanskje ikke samme dag, men vel ikke flere dager etter. Dette har aldri skjedd med denne behandleren før, så er redd han har avsluttet meg.

Anonymkode: d8b57...47f

Han kan jo ikke ga avsluttet deg uten å kommunisert det til deg.

Anonymkode: 4ab18...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han kan jo ikke ga avsluttet deg uten å kommunisert det til deg.

Anonymkode: 4ab18...316

Vet ikke jeg. Han sa at han skulle sende meg en melding om neste time, men det har han ikke gjort. Men sikkert bare jeg som er overnervøs. 

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet ikke jeg. Han sa at han skulle sende meg en melding om neste time, men det har han ikke gjort. Men sikkert bare jeg som er overnervøs. 

Anonymkode: d8b57...47f

Sende deg tidspunkt for ny avtale mener du? 

Anonymkode: 4ab18...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sende deg tidspunkt for ny avtale mener du? 

Anonymkode: 4ab18...316

Kan du se om det ligger inne noe på timeavtale på helsenorge.no?

Anonymkode: 4ab18...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du se om det ligger inne noe på timeavtale på helsenorge.no?

Anonymkode: 4ab18...316

Nei, der ligger ikke noe.

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. 
også behandlere kan ha fridager, de kan være på kurs, de kan ta ut feriedager, de kan bli syke eller ha syke barn osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (På 13.9.2024 den 18.49):

Kjære vene. 
også behandlere kan ha fridager, de kan være på kurs, de kan ta ut feriedager, de kan bli syke eller ha syke barn osv osv

Hei, jeg bare lurer for jeg er litt bekymret: det ligger fortsatt ikke noe journalnotat på Helsenorge fra min time 5.september, og behandler har ikke tatt kontakt med meg for ny time. Hva skal jeg gjøre? Dette er helt ulikt ham, så jeg lurer på om det er noe jeg har sagt. Jeg kan ikke gå nærmere inn på dette da jeg er redd for å bli gjenkjent her inne.   

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei, jeg bare lurer for jeg er litt bekymret: det ligger fortsatt ikke noe journalnotat på Helsenorge fra min time 5.september, og behandler har ikke tatt kontakt med meg for ny time. Hva skal jeg gjøre? Dette er helt ulikt ham, så jeg lurer på om det er noe jeg har sagt. Jeg kan ikke gå nærmere inn på dette da jeg er redd for å bli gjenkjent her inne.   

Anonymkode: d8b57...47f

Hvorfor ringer du ikke resepsjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei, jeg bare lurer for jeg er litt bekymret: det ligger fortsatt ikke noe journalnotat på Helsenorge fra min time 5.september, og behandler har ikke tatt kontakt med meg for ny time. Hva skal jeg gjøre? Dette er helt ulikt ham, så jeg lurer på om det er noe jeg har sagt. Jeg kan ikke gå nærmere inn på dette da jeg er redd for å bli gjenkjent her inne.   

Anonymkode: d8b57...47f

Manglende journalnotat kan bare være at han har hatt mye å gjøre og ikke har rukket å ferdigstille/godkjenne notatet. Jeg ser det har skjedd med min behandler noen ganger, at det har tatt et par uker før det dukker opp på Helsenorge (og da er det gjerne kort).

Hvor ofte har dere time? Om dere pleier å ha time f.eks hver uke / skulle normalt hatt ny time, så ville jeg ringt til sentralbordet og forhørt meg. Når behandlere blir syke så kontakter de jo pasientene som står i timeboka, men hvis behandler er syk og du ikke står i timeboka, så kan det hende du ikke har fått beskjed.

Det er ganske ufarlig å ta en rask telefon til sentralbordet.

Også hadde det vært ekstremt uproft av ham å avslutte deg ved å «ghoste» deg. Så det er helt usannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ringer du ikke resepsjonen?

Jeg er redd for at det skal virke som kritikk av behandler.

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Manglende journalnotat kan bare være at han har hatt mye å gjøre og ikke har rukket å ferdigstille/godkjenne notatet. Jeg ser det har skjedd med min behandler noen ganger, at det har tatt et par uker før det dukker opp på Helsenorge (og da er det gjerne kort).

Hvor ofte har dere time? Om dere pleier å ha time f.eks hver uke / skulle normalt hatt ny time, så ville jeg ringt til sentralbordet og forhørt meg. Når behandlere blir syke så kontakter de jo pasientene som står i timeboka, men hvis behandler er syk og du ikke står i timeboka, så kan det hende du ikke har fått beskjed.

Det er ganske ufarlig å ta en rask telefon til sentralbordet.

Også hadde det vært ekstremt uproft av ham å avslutte deg ved å «ghoste» deg. Så det er helt usannsynlig. 

Takk, det beroliger meg at du ikke tror at han vil avslutte sånn. Vi har time ca. en gang i måneden, så det kan jo være at det bare går noen dager. Men jeg er redd for at jeg har sagt noe som kan oppfattes som kritikk av ham.

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er redd for at det skal virke som kritikk av behandler.

Anonymkode: d8b57...47f

Det gjør det ikke. Da må du kanskje forsøke å trosse denne angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg er redd for at jeg har sagt noe som kan oppfattes som kritikk av ham.

Det har han nok allerede opplevd fra andre pasienter i mye større grad enn at det «kan oppfattes» som kritikk. Hvorfor skulle det dessuten være forbudt å uttale seg kritisk? Det høres ut som dette kan bli et tema i terapien deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er redd for at det skal virke som kritikk av behandler.

Anonymkode: d8b57...47f

Tror du ikke en behandler tåler at pasienten ringer og spør om ny time? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du er avsluttet. Sånt blir informert om i time, men jeg synes du burde kontakte resepsjonen og spør om det er satt opp time til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...