Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før journalnotat ligger på Helse Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ring! Mine journalnotat ligger på helsenorge innen utgangen av jobbdagen for behandler. Noen ganger kommer det tidlig dagen etterpå.

Anonymkode: 4ab18...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er greit å ha respekt for behandler, men her virker det som om du har en redsel og form for respekt som hemmer kommunikasjonen.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men jeg er redd for at jeg har sagt noe som kan oppfattes som kritikk av ham.

Jeg er sikker på at han ikke vil se på dette som kritikk på seg selv. Å glemme er helt menneskelig - han vil bli glad for at du minner ham på det. Det er min personlige erfaring med å ha en litt glemsom terapeut.

Ta kontakt med resepsjonen. Dette har blitt en enorm sak i ditt hode. Det vil kanskje være nyttig å ta opp mestringsstrategier for dette, for det gjelder kanskje overfor andre relasjoner i livet ditt også?

 

Jeg sa ifra i sist terapitime om noe jeg følte var vanskelig i terapien. Min terapeut kunne ha valgt å se på det som kritikk av seg og terapien. Om så, ville han vært en umoden terapeut. Istedenfor takket han for at jeg sa ifra, og håpet at det ikke ville drøye like lenge om det var noe tilsvarende jeg ville ta opp senere. Det er kun gjennom åpen og ærlig dialog i et terapiforløp, at man kan utvikle relasjonen best mulig. Du vil da risikere å erfare at andre respekterer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Det er greit å ha respekt for behandler, men her virker det som om du har en redsel og form for respekt som hemmer kommunikasjonen.

Jeg er sikker på at han ikke vil se på dette som kritikk på seg selv. Å glemme er helt menneskelig - han vil bli glad for at du minner ham på det. Det er min personlige erfaring med å ha en litt glemsom terapeut.

Ta kontakt med resepsjonen. Dette har blitt en enorm sak i ditt hode. Det vil kanskje være nyttig å ta opp mestringsstrategier for dette, for det gjelder kanskje overfor andre relasjoner i livet ditt også?

 

Jeg sa ifra i sist terapitime om noe jeg følte var vanskelig i terapien. Min terapeut kunne ha valgt å se på det som kritikk av seg og terapien. Om så, ville han vært en umoden terapeut. Istedenfor takket han for at jeg sa ifra, og håpet at det ikke ville drøye like lenge om det var noe tilsvarende jeg ville ta opp senere. Det er kun gjennom åpen og ærlig dialog i et terapiforløp, at man kan utvikle relasjonen best mulig. Du vil da risikere å erfare at andre respekterer deg.

Jeg ringte resepsjonen i dag og etterlyste ny time. Kort tid etter ringte behandler meg og det var veldig hyggelig. Jeg fikk en ny time når han er tilbake på jobb, for han skal være borte en ukes tid. Dette løste seg til det beste for meg. Takk for alle innspill.

Ts  

Anonymkode: d8b57...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ringte resepsjonen i dag og etterlyste ny time. Kort tid etter ringte behandler meg og det var veldig hyggelig. Jeg fikk en ny time når han er tilbake på jobb, for han skal være borte en ukes tid. Dette løste seg til det beste for meg. Takk for alle innspill.

Ts  

Anonymkode: d8b57...47f

Se der👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...