Gå til innhold

Kan Valium gi rusfølelse? I motsetning til Sobril.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som har prøvd Valium? Gav den god effekt på angsten?

Anonymkode: 06212...a3f

Ja, jeg forsøkte en gang jeg ble presset til det av en merkelig legevaktslege som insisterte på at jeg hadde angst noe jeg ikke hadde så kan ikke si noe om effekt... 

Anonymkode: ee893...04e

AnonymBruker
Glitter skrev (50 minutter siden):

Jeg får overhodet ingen følelse av rus av forskrevet dose på 10 mg. Men kan få litt lett rus av 30 mg. Uansett ikke en spesielt god rus spør du meg. 

Vil du sette ord på i hvilke situasjoner du bruker den? 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil du sette ord på i hvilke situasjoner du bruker den? 

Bruker den hvis jeg får mye angst og uro. Men i dosen som er forskrevet av legen så får jeg ikke stor effekt. Så bruker ikke så mye vival. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Bruker den hvis jeg får mye angst og uro. Men i dosen som er forskrevet av legen så får jeg ikke stor effekt. Så bruker ikke så mye vival. 

Bruker du noe annet istedenfor ? Eller bare de "vanlige" medisinene?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker du noe annet istedenfor ? Eller bare de "vanlige" medisinene?

Bruker Truxal fast på kvelden for å finne ro til å sove. Fungerer veldig bra. Ingen bivirkninger. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Påvirket. Kan man si det istedenfor?

Da har man tatt for høy dose. Tar man passelig dose iforhold til den angsten man har så blir angsten borte. Tar man valium uten å ha angst så blir man påvirket og "ruset". 

Anonymkode: 62cd7...780

Vival hjelper ikke mye mot angst, det er min erfaring. Da må det andre medisiner til.
Jeg bruker Vival ved behov mot uro, det hjelper litt når jeg er urolig, gruer mye til ting o.l.  Får ingen rusfølelse, men kan føle at toppen av uroen blir borte. Tar dog aldri mer enn foreskrevet dose, som ikke er veldig høy.  

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da har man tatt for høy dose. Tar man passelig dose iforhold til den angsten man har så blir angsten borte. Tar man valium uten å ha angst så blir man påvirket og "ruset". 

Anonymkode: 62cd7...780

Jeg blir bare trøtt, ikke "ruset".

Anonymkode: d0806...5b8

nachnoo skrev (På 14.9.2024 den 7.45):

Ja, diazepam har noe større tendens til å gi eufori enn oxazepam. 

Jeg har hørt om de som blir oppkvikket på medisin som inneholder virkestoffet diazepam (dvs. Valium, Vival og Stesolid). Jeg har kun opplevd sedering/nedsløving av disse, også i en nokså høy dose (gitt på sykehus).

Det samme gjelder smertestillende, morfin og syntetisk morfin, at noen opplever eufori av det. Jeg har i blant tatt en høy dose med OxyContin, etter avtale med legen, og jeg hater den fysiske sløvheten som følger. Merkelig hvordan vi responderer så grunnleggende ulikt på medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...