Gå til innhold

Mysteriet på psykiaters kontor: Bilde av pinnsvin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Psykiateren som jeg går til på DPS har ett bilde av ett tegnet pinnsvin på kontoret og det står også en tekst der men klarer ikke lese hva som står fra der jeg sitter. Det ser kanskje ut som at pinnsvinet er en tegning fra en barnebok eller noe sånt. Noen som har sett dette bildet og som vet hva jeg snakker om og som kan si hva som står der? Jeg har forsøkt å google men ikke funnet noe....Men regner med det er ett "kjent" bilde så satser på å kunne få hjelp til å finne ut av det her inne (er for feig til å spørre)...

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du, det er et uskyldig bilde av et pinnsvin. Prøv å øv deg på å spørre den det gjelder. Hva er du egentlig redd vil skje om du spør?

Anonymkode: 0c146...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du, det er et uskyldig bilde av et pinnsvin. Prøv å øv deg på å spørre den det gjelder. Hva er du egentlig redd vil skje om du spør?

Anonymkode: 0c146...5ac

Joda, jeg kunne sikkert klart å spurt men tenkte bare jeg skulle forsøke finne det ut her inne først. Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for, at behandler mener at jeg bruker tid på unødvendige ting eller sånt.

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Hadde aldri spurt selv. Men oppfordrer deg til å gjøre det likevel!

Anonymkode: 5800f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner deg godt jeg. Hadde aldri spurt selv. Men oppfordrer deg til å gjøre det likevel!

Anonymkode: 5800f...f4f

Takk for forståelsen, ser det kan virke rart å være redd for å spørre om noe så enkelt og uskyldig men jeg har en lei tendens til å overtenke veldig av og til...Hehe jaja. Håper noen her inne kanskje har peiling på hva jeg snakker om for merkelig nok mener jeg på at jeg så akkurat det bilde på nettet for ikke lenge siden...

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Joda, jeg kunne sikkert klart å spurt men tenkte bare jeg skulle forsøke finne det ut her inne først. Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for, at behandler mener at jeg bruker tid på unødvendige ting eller sånt.

Anonymkode: 62c5c...b1e

Kan du ikke snakke litt om dette også da, for det er jo veldig tydelig noe som hemmer deg når et uskyldig bilde blir umulig å spørre om?

Anonymkode: 0c146...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreslår at du heller bruker tid og energi på timene dine til å fokusere på hvorfor du går dit. Det her er å kaste bort tid og ressurser. 

Anonymkode: f8889...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke snakke litt om dette også da, for det er jo veldig tydelig noe som hemmer deg når et uskyldig bilde blir umulig å spørre om?

Anonymkode: 0c146...5ac

Det kan jeg nok. Det er nok absolutt noe jeg burde forbedre med meg selv... 

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreslår at du heller bruker tid og energi på timene dine til å fokusere på hvorfor du går dit. Det her er å kaste bort tid og ressurser. 

Anonymkode: f8889...861

Hvorfor mener du det? (Og jeg er for så vidt enig med deg, bare lurer på om du har samme begrunnelse som meg).

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor mener du det? (Og jeg er for så vidt enig med deg, bare lurer på om du har samme begrunnelse som meg).

Anonymkode: 62c5c...b1e

Åpenbart fordi dps har begrensede ressurser og maaange som trenger hjelp. Da tenker jeg at du burde fokusere på det du er der for enn på hvorfor de har de bildene de har på veggen. 

Anonymkode: f8889...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..synes mer du overtenker det med å spørre. Ta det på vei inn neste gang? Som en 20 sekunds smalltalk mens du tar av jakken? «Forresten, jeg har lagt merke til det pinnsvinbildet en del ganger - tror jeg har sett det før - hva står det egentlig?». Tipper du får et svar som «Å, ja, det står «sett inn klokt utsagn/ordtak»». 
 

Så setter du deg ned og dere begynner timen? 
 

Enig i at å bruke «behandlingstid» på å snakke om pinnsvin kanskje ikke er nødvendig altså, men det trenger heller ikke tas så seriøst? 
 

Må bare si at tråden din minner meg på at fastlegen min har noen rare greier på gulvet som jeg skal spørre hva er neste gang 😂 har lurt i et par år nå, men kommer alltid på det på vei ut. 

Anonymkode: dada4...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Åpenbart fordi dps har begrensede ressurser og maaange som trenger hjelp. Da tenker jeg at du burde fokusere på det du er der for enn på hvorfor de har de bildene de har på veggen. 

Anonymkode: f8889...861

Skjønner godt argumentet ditt. Men det jeg lurte på var mer hva som står på bildet og ikke hvorfor han har bildet på veggen. Og sånn egentlig så hadde jeg ikke villet brukt tid på å spørre om det, men rasjonelt sett hadde vel de fleste tenkt at det skader vel ikke å bruke maks 2 minutter av timen på å spørre om det sånn helt kort? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså..synes mer du overtenker det med å spørre. Ta det på vei inn neste gang? Som en 20 sekunds smalltalk mens du tar av jakken? «Forresten, jeg har lagt merke til det pinnsvinbildet en del ganger - tror jeg har sett det før - hva står det egentlig?». Tipper du får et svar som «Å, ja, det står «sett inn klokt utsagn/ordtak»». 
 

Så setter du deg ned og dere begynner timen? 
 

Enig i at å bruke «behandlingstid» på å snakke om pinnsvin kanskje ikke er nødvendig altså, men det trenger heller ikke tas så seriøst? 
 

Må bare si at tråden din minner meg på at fastlegen min har noen rare greier på gulvet som jeg skal spørre hva er neste gang 😂 har lurt i et par år nå, men kommer alltid på det på vei ut. 

Anonymkode: dada4...cb3

Ja, hvis ingen her har svaret på hva som står på bildet så tenker jeg at jeg kanskje skal spørre neste time. Som jeg skrev i svaret mitt til den andre Anonyme over her så skader det vel ikke sånn egentlig å bare bruke 2 minutter eller mindre av timen på å spørre. Enig i at man ikke trenger være 100% seriøs hele tiden. Hva er det fastlegen din har på gulvet? Ble litt nysgjerrig hehe.

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skjønner godt argumentet ditt. Men det jeg lurte på var mer hva som står på bildet og ikke hvorfor han har bildet på veggen. Og sånn egentlig så hadde jeg ikke villet brukt tid på å spørre om det, men rasjonelt sett hadde vel de fleste tenkt at det skader vel ikke å bruke maks 2 minutter av timen på å spørre om det sånn helt kort? 

Ja, hvis ingen her har svaret på hva som står på bildet så tenker jeg at jeg kanskje skal spørre neste time. Som jeg skrev i svaret mitt til den andre Anonyme over her så skader det vel ikke sånn egentlig å bare bruke 2 minutter eller mindre av timen på å spørre. Enig i at man ikke trenger være 100% seriøs hele tiden. Hva er det fastlegen din har på gulvet? Ble litt nysgjerrig hehe.

Anonymkode: 62c5c...b1e

Klart du kan spørre! Litt smalltalk er sunt.

Anonymkode: 5800f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt småprat med behandler synes jeg er HELT innafor. Det kan være en god icebreaker, og dermed en hjelp til å komme videre i behandlingen. Med andre ord er det ikke sløsing med ressurser. Hadde det vært meg ville jeg kanskje på starten eller slutten av timen kommet med en bemerkning som "Kult pinnsvin du har på veggen der, jeg ble så nysgjerrig på hva som står der" eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jeg nok. Det er nok absolutt noe jeg burde forbedre med meg selv... 

Anonymkode: 62c5c...b1e

Terapi er en fin arena til å øve seg selv og pushe seg. Ta den i bruk. Og bruk bildet til å snakke om hvor vanskelig det (åpenbart) er for deg å ta initiativ/snakke fritt/osv

Anonymkode: 0c146...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar skrev (13 timer siden):

Litt småprat med behandler synes jeg er HELT innafor. Det kan være en god icebreaker, og dermed en hjelp til å komme videre i behandlingen. Med andre ord er det ikke sløsing med ressurser. Hadde det vært meg ville jeg kanskje på starten eller slutten av timen kommet med en bemerkning som "Kult pinnsvin du har på veggen der, jeg ble så nysgjerrig på hva som står der" eller noe sånt. 

Okei ja, kanskje jeg skal gjøre det neste time.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Terapi er en fin arena til å øve seg selv og pushe seg. Ta den i bruk. Og bruk bildet til å snakke om hvor vanskelig det (åpenbart) er for deg å ta initiativ/snakke fritt/osv

Anonymkode: 0c146...5ac

Sant, kan sikkert være lurt å nevne.

Anonymkode: 62c5c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 20.56):

Psykiateren som jeg går til på DPS har ett bilde av ett tegnet pinnsvin på kontoret og det står også en tekst der men klarer ikke lese hva som står fra der jeg sitter. Det ser kanskje ut som at pinnsvinet er en tegning fra en barnebok eller noe sånt. Noen som har sett dette bildet og som vet hva jeg snakker om og som kan si hva som står der? Jeg har forsøkt å google men ikke funnet noe....Men regner med det er ett "kjent" bilde så satser på å kunne få hjelp til å finne ut av det her inne (er for feig til å spørre)...

Anonymkode: 62c5c...b1e

Bare spør. Det er hyggelig å vise interesse for hva vedkommende har bestemt seg for å henge opp. Er jo en måte å "se personen" litt uten å bli for personlig. 

Grendel skrev (10 timer siden):

Jeg tror mange trygge og utadvendte personer bare ville spurt uten å tenke et halvt sekund på det.

Det kan jeg skrive under på. Hadde spurt i sekundet jeg lurte akkurat nå. Men kjenner også til den andre siden og vet åssen det er å være så sosialt hemmet at jeg ikke engang klarer å løfte en skje til munnen med andre i nærheten, og for guds skyld ikke si noe i større forsamlinger. Nå er det liksom ingenting. 

Anonymkode: 61401...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...