Gå til innhold

Kan man bli dårlig av Leponex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
frosken skrev (2 timer siden):

Vet ikke om det er noe poeng at jeg sier dette, men jeg tror faktisk at det ene og alene var psykoseposten som gjorde en feilvurdering her, og at konsekvensene av at de ikke ryddet opp i det som hadde blitt formidlet til barnevern og barnefar, er det som har medført den store endringen mht samvær mellom Glitter og hennes barn. Vi var mange som reagerte på hvordan psykoseposten valgte å agere her, og jeg mener fortsatt at de er hovedårsaken til at den - riktignok litt skjøre - samværsordningen som Glitter hadde med barna, ble ødelagt. 

Og så en kommentar til det du skriver om deg selv: Dersom foreldre med eneansvar for barn blir psykotiske, så skal barnevernet varsles av behandlingsapparatet. Håper det også skjedde da du var syk, og at barnevernet gjennomførte en undersøkelse som medførte at det ikke ble gjort noen endringer. Forskjellen til Glitters situasjon, var at hun ikke hadde eneansvar for barna - men kun ganske begrenset samvær i perioder hvor hun fungerte godt og klarte å la alt handle om guttene - og at denne ordningen hadde fungert uten problemer i mange år. 

Glitter skrev (57 minutter siden):

Psykose er ikke én og samme ting. Det er ulikt fra person til person. Og de har gjort en fjær til ti høns. 

Ungene mine hadde uansett ikke noe med denne tråden å gjøre.

Anonymkode: 60b13...c5f

Fortsetter under...

Til det du spør om:

Litium har tidligere gjort en god jobb med å fjerne depresjonssymptomene dine. Det framstår rart at du skal være SÅ deprimert som du er nå til tross for en voksen dose/serumkonsentrasjon av Litium.

Jeg har jo som du vet stilt meg (og deg) det samme spørsmålet som du stiller her. Umiddelbart er jeg ikke enig i at å bruke en medisin som øker serumkonsentrasjonen av en medisin vil gi færre bivirkninger enn om du inntar samme medisin i en dose som ville gitt samme serumkonsentrasjon. Det blir litt samme diskusjon som hva som er mest betydningsfullt av promillen man får eller antall øl inntatt. Det er promillen (=serumkonsentrasjonen) som bestemmer virkning og bivirkning. Jeg vet ikke hva serumkonsentrasjonen din av klozapin er. Men er den høy, så er det velkjent at potente antipsykotika kan gi depressivitet. 

Hvis du prøver å drikke kaffe sammen med Fevarin, så ser du at det ikke går helt bra. Det er fordi koffein nedbrytes langsomt. Samme prinsipp gjelder jo Leponex.

ISW skrev (7 minutter siden):

Til det du spør om:

Litium har tidligere gjort en god jobb med å fjerne depresjonssymptomene dine. Det framstår rart at du skal være SÅ deprimert som du er nå til tross for en voksen dose/serumkonsentrasjon av Litium.

Jeg har jo som du vet stilt meg (og deg) det samme spørsmålet som du stiller her. Umiddelbart er jeg ikke enig i at å bruke en medisin som øker serumkonsentrasjonen av en medisin vil gi færre bivirkninger enn om du inntar samme medisin i en dose som ville gitt samme serumkonsentrasjon. Det blir litt samme diskusjon som hva som er mest betydningsfullt av promillen man får eller antall øl inntatt. Det er promillen (=serumkonsentrasjonen) som bestemmer virkning og bivirkning. Jeg vet ikke hva serumkonsentrasjonen din av klozapin er. Men er den høy, så er det velkjent at potente antipsykotika kan gi depressivitet. 

Hvis du prøver å drikke kaffe sammen med Fevarin, så ser du at det ikke går helt bra. Det er fordi koffein nedbrytes langsomt. Samme prinsipp gjelder jo Leponex.

Jeg var likens i 2017, men da hadde jeg jo ikke Litium. 

Skjønte ikke helt den med kaffe og Fevarin. Kan jeg ikke drikke kaffe? 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Det har ingen fortalt meg. Er det farlig? Hva skjer? 

Det er ikke livsfarlig, men kort sagt tilsvarer 1 kopp kaffe + Fevarin = 5-6 kopper kaffe.

Det gir først og fremst dårlig søvn, men kan sikkert også ha andre bivirkninger.

Annonse

ISW skrev (6 minutter siden):

Det er ikke livsfarlig, men kort sagt tilsvarer 1 kopp kaffe + Fevarin = 5-6 kopper kaffe.

Det gir først og fremst dårlig søvn, men kan sikkert også ha andre bivirkninger.

Åja såpass. Har ikke merket noe til det da. Normal puls osv. 

Glitter skrev (1 time siden):

Joda. Men det er ikke noe fungerende treningsrom her og jeg kan ikke jogge. I tillegg er foten dårlig nå så halter når jeg går. Så blir bare korte turer dessverre.

Finnes jo masse god styrketrening som kan gjøres med kroppsvekt og strikker🙂

Worriesome Plenty 2 skrev (17 minutter siden):

Står ikke noe om depresjon som bivirkning i felleskatalogen.

Okei. Bra for jeg tror ikke dette er pga Leponex. Det er helt tilfeldig, men de i kommunen ser en årsakssammenheng som ikke er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...