Gå til innhold

Er dette normalt ved depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at hvis jeg drar på fontenehuset(eneste jeg har utenfor hjemmet) så har jeg det bra og sosialt der og resten av dagen hjemme bedre. Allikevel klarer jeg ikke dra hver dag selv om jeg vet jeg får det mye verre hvis jeg ikke drar, men er tom for krefter. De gode dagene kan jeg ha planer om å f.eks fikse ting i hjemmet, men dagen etter så er det tilbake til start. 

Hvor lenge har man det sånn, før det blir letter å stå opp? Begynner å miste motivasjonen 🙁

Anonymkode: 1fb8d...653

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486696-er-dette-normalt-ved-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvom man er på fontenehuset så trenger man jo ikke å jobbe. Kan du ikke bare dra dit for å være rundt mennesker eller spise lunsj med de? 

Men er ellers enig i det du sier om at man blir bedre av å komme seg ut. Man får mye mer energi av det. 

Anonymkode: 2a489...0ea

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvom man er på fontenehuset så trenger man jo ikke å jobbe. Kan du ikke bare dra dit for å være rundt mennesker eller spise lunsj med de? 

Men er ellers enig i det du sier om at man blir bedre av å komme seg ut. Man får mye mer energi av det. 

Anonymkode: 2a489...0ea

Nei, er det å komme seg dit som jeg mange dager ikke klarer, sover dårlig og når jeg til slutt er oppe orker jeg ikke annet enn å ligge på sofaen selv om jeg vet det er det værste man kan gjøre.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 17.10):

Jeg kjenner meg også igjen i dette!

Har du det også sånn at det er værst på morgenen/formiddagen for å kjenne at det letter litt til kvelden?

Anonymkode: fc466...fc2

Absolutt, kvelden og tiden før jeg legger meg er myye bedre.

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 15.16):

Jeg vet at hvis jeg drar på fontenehuset(eneste jeg har utenfor hjemmet) så har jeg det bra og sosialt der og resten av dagen hjemme bedre. Allikevel klarer jeg ikke dra hver dag selv om jeg vet jeg får det mye verre hvis jeg ikke drar, men er tom for krefter. De gode dagene kan jeg ha planer om å f.eks fikse ting i hjemmet, men dagen etter så er det tilbake til start. 

Hvor lenge har man det sånn, før det blir letter å stå opp? Begynner å miste motivasjonen 🙁

Jeg tenker at du kan dra på Fontenehuset bare for å være der. Det å være sammen med andre mennesker er et godt middel for å redusere depresjon. Så kan du jo fortsette på prosjektet hjemme når du kommer hjem.

I tillegg så er fysisk trening noe som hjelper mot depresjon. 

Endret av Stormwind

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...