Gå til innhold

Dere som har selvmordsforsøk bak dere og har barn (slett om det ikke er lov å spørre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere tenkt i forhold til barna? Jeg mener har dere kun tenkt at de vil ha det bedre uten dere?

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det jeg gjorde det så tenkte jeg ikke og følte ikke annet enn rastløshet. Hadde egentlig ingen følelser og det kjentes ut som om det ikke skjedde på ekte - var som å kikke ut en kikkert og fjernstyre bevegelser. Finnes sikkert dem som gjør et overveid valg, har planlagt det i lengre tid som har mer å bidra med her i tråden her men kanskje vi som har handlet på impuls og mentalt sett ikke har vært til stede også er representanter for en eller annen merkelig randgruppe: Jeg tenkte ikke... 

Anonymkode: 28063...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I det jeg gjorde det så tenkte jeg ikke og følte ikke annet enn rastløshet. Hadde egentlig ingen følelser og det kjentes ut som om det ikke skjedde på ekte - var som å kikke ut en kikkert og fjernstyre bevegelser. Finnes sikkert dem som gjør et overveid valg, har planlagt det i lengre tid som har mer å bidra med her i tråden her men kanskje vi som har handlet på impuls og mentalt sett ikke har vært til stede også er representanter for en eller annen merkelig randgruppe: Jeg tenkte ikke... 

Anonymkode: 28063...b8c

Takk for svar! Glad for at du er her sammen med oss! Fikk de vite om forsøket i etterkant?

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig lang historie, men kort oppsummert så har jeg, uten med vilje, sviktet dem, og tenker at de har det greiere med sin far og stemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (47 minutter siden):

Det er en veldig lang historie, men kort oppsummert så har jeg, uten med vilje, sviktet dem, og tenker at de har det greiere med sin far og stemor...

Vet de om dine forsøk? Lei for å høre om dere.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet de om dine forsøk? Lei for å høre om dere.

Anonymkode: acf2c...dda

Nei de ver verken om forsøk, rus eller årsak til innleggelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 timer siden):

Nei de ver verken om forsøk, rus eller årsak til innleggelse. 

Det er kanskje pga lav alder på barna. Har man store barn/ungdommer må de vel få vite/får de nok vite. Det må være ganske jævlig for dem.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan har dere tenkt i forhold til barna? Jeg mener har dere kun tenkt at de vil ha det bedre uten dere?

Anonymkode: acf2c...dda

Kan du ikke samtidig som du stiller spørsmål også fortelle om hva du selv gjør? 

Anonymkode: b652b...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kanskje pga lav alder på barna. Har man store barn/ungdommer må de vel få vite/får de nok vite. Det må være ganske jævlig for dem.

Anonymkode: acf2c...dda

Ja, jeg skåner og skjermer de mest mulig. Men kan ikke skåne de fra at jeg har sykdom og derfor ikke alltid kan være med de..

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan du ikke samtidig som du stiller spørsmål også fortelle om hva du selv gjør? 

Anonymkode: b652b...e05

Klart jeg kan. Jeg har tidligere tenkt at barna mine har det bedre uten meg. Tidvis har jeg tenkt at det ville vært ødeleggende for dem om jeg forsvinner på en slik dramatisk måte. 

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skåner og skjermer de mest mulig. Men kan ikke skåne de fra at jeg har sykdom og derfor ikke alltid kan være med de..

Jeg mener svakt å huske at du har vært flink til å tilpasse hva du sier til barna etter alderen på barna (jf. noen år siden). Tilpasses informasjonen til barnas alder/modenhetsnivå, har det alt å si for resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart jeg kan. Jeg har tidligere tenkt at barna mine har det bedre uten meg. Tidvis har jeg tenkt at det ville vært ødeleggende for dem om jeg forsvinner på en slik dramatisk måte. 

Anonymkode: acf2c...dda

Det ville vært ødeleggende for dem, også i voksen alder.
Har man barn burde man aldri ta selvmord, prisen de betaler er alt for høy

Anonymkode: 70b96...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (9 minutter siden):

Jeg mener svakt å huske at du har vært flink til å tilpasse hva du sier til barna etter alderen på barna (jf. noen år siden). Tilpasses informasjonen til barnas alder/modenhetsnivå, har det alt å si for resultatet.

Ja det stemmer. Jeg bringer også temaet "mammas sykdom" opp med jevne mellomrom for å sjekke inn hvordan de har det og om de går og tenker på noe knyttet til det, og hver gang presiserer jeg at ingenting av dette er deres skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja det stemmer. Jeg bringer også temaet "mammas sykdom" opp med jevne mellomrom for å sjekke inn hvordan de har det og om de går og tenker på noe knyttet til det, og hver gang presiserer jeg at ingenting av dette er deres skyld.

De får vel også tilbud om samtaler ved sengeposten med barneansvarlig? Min yngste var på samtale der en gang jeg var innlagt. Hun ville ikke tilbake, men jeg tenker at det var verdifullt.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

De får vel også tilbud om samtaler ved sengeposten med barneansvarlig? Min yngste var på samtale der en gang jeg var innlagt. Hun ville ikke tilbake, men jeg tenker at det var verdifullt.

Anonymkode: acf2c...dda

De har vært her en gang i 2017. Tviler på at eldste som da var 4 husker noe. Faren er ikke gira på at de skal snakke med noen her. Selv om jeg ønsker det så bestemmer jo han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

De har vært her en gang i 2017. Tviler på at eldste som da var 4 husker noe. Faren er ikke gira på at de skal snakke med noen her. Selv om jeg ønsker det så bestemmer jo han..

Det er synd da. Det hadde kanskje vært veldig bra for dem. Men slik er det.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er synd da. Det hadde kanskje vært veldig bra for dem. Men slik er det.

Anonymkode: acf2c...dda

Ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja..

Føler du deg noe bedre siden du ble innlagt? Har du noe som helst håp om bedring?

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Føler du deg noe bedre siden du ble innlagt? Har du noe som helst håp om bedring?

Anonymkode: acf2c...dda

Vanligvis blir jeg bedre, men dette minner om depresjonen jeg hadde i 2017 hvor ingenting biter på. Har et håp om ect. Går ikke det er det ikke mer håp for meg slik jeg ser det.

Er fortsatt på tvang etter nesten fire uker og det også er uvanlig for meg. Så er verre enn på lenge. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Vanligvis blir jeg bedre, men dette minner om depresjonen jeg hadde i 2017 hvor ingenting biter på. Har et håp om ect. Går ikke det er det ikke mer håp for meg slik jeg ser det.

Er fortsatt på tvang etter nesten fire uker og det også er uvanlig for meg. Så er verre enn på lenge. 

Vondt å høre. Er det noen utløsende faktor for depresjonen slik du ser det? Jeg er selv deprimert så jeg kan relatere til smerten og håpløsheten. 

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...