Gå til innhold

Dere som har selvmordsforsøk bak dere og har barn (slett om det ikke er lov å spørre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (2 minutter siden):

Vanligvis blir jeg bedre, men dette minner om depresjonen jeg hadde i 2017 hvor ingenting biter på. Har et håp om ect. Går ikke det er det ikke mer håp for meg slik jeg ser det.

Er fortsatt på tvang etter nesten fire uker og det også er uvanlig for meg. Så er verre enn på lenge. 

Vondt å høre. Er det noen utløsende faktor for depresjonen slik du ser det? Jeg er selv deprimert så jeg kan relatere til smerten og håpløsheten. 

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (3 minutter siden):

Vanligvis blir jeg bedre, men dette minner om depresjonen jeg hadde i 2017 hvor ingenting biter på. Har et håp om ect. Går ikke det er det ikke mer håp for meg slik jeg ser det.

Er fortsatt på tvang etter nesten fire uker og det også er uvanlig for meg. Så er verre enn på lenge. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de forventer at noens depresjon går over av seg selv bare ved å bli holdt innesperret på oppbevaring og la pasientene glo i veggen og sitte på en stol passiv hele dagen i ukesvis. De burde jo hjulpet deg ut i noe form for meningsfull aktivitet eller jobb. Hjulpet folk på utsiden av sykehuset. Man skal jo ikke leve på et sykehus. 

Anonymkode: b652b...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de forventer at noens depresjon går over av seg selv bare ved å bli holdt innesperret på oppbevaring og la pasientene glo i veggen og sitte på en stol passiv hele dagen i ukesvis. De burde jo hjulpet deg ut i noe form for meningsfull aktivitet eller jobb. Hjulpet folk på utsiden av sykehuset. Man skal jo ikke leve på et sykehus. 

Anonymkode: b652b...e05

Enig. Hvilken oppfølging har du til vanlig? Jeg har poliklinisk behandler hver 2.uke.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vondt å høre. Er det noen utløsende faktor for depresjonen slik du ser det? Jeg er selv deprimert så jeg kan relatere til smerten og håpløsheten. 

Anonymkode: acf2c...dda

Nei er ikke det. Den bare kom. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de forventer at noens depresjon går over av seg selv bare ved å bli holdt innesperret på oppbevaring og la pasientene glo i veggen og sitte på en stol passiv hele dagen i ukesvis. De burde jo hjulpet deg ut i noe form for meningsfull aktivitet eller jobb. Hjulpet folk på utsiden av sykehuset. Man skal jo ikke leve på et sykehus. 

Anonymkode: b652b...e05

Jo skjønner hva du mener. Men akkurat nå vurderes ect. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig. Hvilken oppfølging har du til vanlig? Jeg har poliklinisk behandler hver 2.uke.

Anonymkode: acf2c...dda

Ruskonsulent innimellom, kommunen en gang i uken og psykoseteamet annenhver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (13 minutter siden):

Nei er ikke det. Den bare kom. 

Jo skjønner hva du mener. Men akkurat nå vurderes ect. 

Ruskonsulent innimellom, kommunen en gang i uken og psykoseteamet annenhver uke. 

Synes du det er god hjelp i dem? Hva gjør dere sammen? 

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Synes du det er god hjelp i dem? Hva gjør dere sammen? 

Anonymkode: acf2c...dda

OL hjelp. Vi kjører ofte tur. Psykoseteamet vet jeg ikke ennå da jeg kun har hatt en kort prat med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (4 minutter siden):

OL hjelp. Vi kjører ofte tur. Psykoseteamet vet jeg ikke ennå da jeg kun har hatt en kort prat med de. 

Har du fått tilegnet deg noen gode verktøy til bruk i kriser? Kanskje et dumt spørsmål siden du er der du er nå.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du fått tilegnet deg noen gode verktøy til bruk i kriser? Kanskje et dumt spørsmål siden du er der du er nå.

Anonymkode: acf2c...dda

Er en del avsporing dette. Har ting jeg prøver på når ting er vanskelig. Går ikke alltid like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 minutter siden):

Er en del avsporing dette. Har ting jeg prøver på når ting er vanskelig. Går ikke alltid like bra. 

Jeg som startet tråden. Håper det går grei å spore av littegrann. Vil gjerne høre hvilke verktøy du bruker for å lære. Jeg bruker rutiner, jobb, trening, tur og noen ganger sosialt samvær.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg som startet tråden. Håper det går grei å spore av littegrann. Vil gjerne høre hvilke verktøy du bruker for å lære. Jeg bruker rutiner, jobb, trening, tur og noen ganger sosialt samvær.

Anonymkode: acf2c...dda

Går tur, ser serie, gjør husarbeid, ring en venn, holde ut, legge meg tidlig og høre på lydbok til jeg sovner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 timer siden):

Nei de ver verken om forsøk, rus eller årsak til innleggelse. 

Hvordan vet du om far og fars familie ikke har fortalt dem noe? 

Anonymkode: 704ff...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du om far og fars familie ikke har fortalt dem noe? 

Anonymkode: 704ff...7aa

Fordi vi kommuniserer med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Går tur, ser serie, gjør husarbeid, ring en venn, holde ut, legge meg tidlig og høre på lydbok til jeg sovner. 

Fine strategier det. Synd det ikke er nok. Tenker på deg.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fine strategier det. Synd det ikke er nok. Tenker på deg.

Anonymkode: acf2c...dda

Takk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (51 minutter siden):

Takk for det. 

Hvordan synes du samtaleterapi fungerer for deg på posten? 

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 timer siden):

Vanligvis blir jeg bedre, men dette minner om depresjonen jeg hadde i 2017 hvor ingenting biter på. Har et håp om ect. Går ikke det er det ikke mer håp for meg slik jeg ser det.

Er fortsatt på tvang etter nesten fire uker og det også er uvanlig for meg. Så er verre enn på lenge. 

Jeg har delt dette tidligere på DOL. Det var da jeg var tvangsinnlagt i 4 mnd. pga. depresjon, og i 3 av månedene følte jeg det mye likt som deg - helt håpløst og meningsløst. Jeg spurte en sykepleier jeg fikk god kontakt med, om hvorfor hun orket å jobbe på denne avdelingen i år etter år, med mange deprimerte pasienter (jeg mente da håpløse tilfeller). Jeg tenkte at jeg aldri ble bedre, for både en, to og tre måneder hadde gått uten tegn til bedring.

 

Hva svarte hun? Hun så at det var svært meningsfullt, for hun hadde enda ikke opplevd én eneste pasient som de hadde utskrevet fra avdelingen og som hadde fått det bedre mtp. depresjon enn da vedkommende kom inn. Hun hadde jobbet ved avdelingen i mer enn 15 år. Den samtalen har jeg tenkt tilbake på ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg har delt dette tidligere på DOL. Det var da jeg var tvangsinnlagt i 4 mnd. pga. depresjon, og i 3 av månedene følte jeg det mye likt som deg - helt håpløst og meningsløst. Jeg spurte en sykepleier jeg fikk god kontakt med, om hvorfor hun orket å jobbe på denne avdelingen i år etter år, med mange deprimerte pasienter (jeg mente da håpløse tilfeller). Jeg tenkte at jeg aldri ble bedre, for både en, to og tre måneder hadde gått uten tegn til bedring.

 

Hva svarte hun? Hun så at det var svært meningsfullt, for hun hadde enda ikke opplevd én eneste pasient som de hadde utskrevet fra avdelingen og som hadde fått det bedre mtp. depresjon enn da vedkommende kom inn. Hun hadde jobbet ved avdelingen i mer enn 15 år. Den samtalen har jeg tenkt tilbake på ofte.

Misforstår jeg deg? Hadde hun ikke skrevet ut en eneste pasient som hadde fått tilbake litt håp? Eller mente du at alle pasienter som ble skrevet ut hadde fått litt håp? 

Jeg håper på det siste (hehe). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Misforstår jeg deg? Hadde hun ikke skrevet ut en eneste pasient som hadde fått tilbake litt håp? Eller mente du at alle pasienter som ble skrevet ut hadde fått litt håp? 

Jeg håper på det siste (hehe). 

Jeg oppfattet det som at alle hadde blitt bedre.  Og det skjer mest sannsynlig deg også. Holdt ut Glitter, det vil nok bli bedre. En dag så finner du kampviljen din igjen og da går det oppover. Håper du får en bedre dag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (20 minutter siden):

Jeg oppfattet det som at alle hadde blitt bedre.  Og det skjer mest sannsynlig deg også. Holdt ut Glitter, det vil nok bli bedre. En dag så finner du kampviljen din igjen og da går det oppover. Håper du får en bedre dag idag.

Åja. 

Ja, en kan vel håpe. Men håpet er ganske så tynnslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Åja. 

Ja, en kan vel håpe. Men håpet er ganske så tynnslitt. 

Du sa du hadde en tilsvarende dyp og langvarig depresjon i 2017. Du ble jo bedre av den. Da er det ingen grunn til at du ikke skal kunne bli bedre av denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...