Gå til innhold

Dere som har selvmordsforsøk bak dere og har barn (slett om det ikke er lov å spørre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (10 minutter siden):

Du sa du hadde en tilsvarende dyp og langvarig depresjon i 2017. Du ble jo bedre av den. Da er det ingen grunn til at du ikke skal kunne bli bedre av denne også.

Jeg vet jeg blir bedre av denne. Men jeg vet også at depresjoner vil jeg få igjen og igjen. Årlig faktisk. Jeg makter det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (3 timer siden):

Misforstår jeg deg? Hadde hun ikke skrevet ut en eneste pasient som hadde fått tilbake litt håp? Eller mente du at alle pasienter som ble skrevet ut hadde fått litt håp? 

Jeg håper på det siste (hehe). 

Jo, samtlige pasienter var blitt skrevet ut i bedre form enn da de kom inn, inkl. med mer håp.

 

Jeg er enig med AB, det er viktig at det skjer litt. Det innså de under den nevnte innleggelsen. Jeg fikk være med på ulike aktiviteter de visste jeg satte pris på. Jeg ble også overtalt/dratt med ut på en daglig gåtur - om så bare en rolig rusletur i 5-10 minutter. Der var det frisk luft og unngå total inaktivitet som var målet. Jeg vet ikke hva som hjalp og ikke, men summen av alt hadde nok innvirkning til sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (53 minutter siden):

Jeg vet jeg blir bedre av denne. Men jeg vet også at depresjoner vil jeg få igjen og igjen. Årlig faktisk. Jeg makter det ikke. 

Prøv å tenk at dine årlige depresjoner ikke pleier å være så dype som nå og i 2017. Det kan jo gi litt trøst kanskje, selv om det aldri er noe ok ved en depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (26 minutter siden):

Jo, samtlige pasienter var blitt skrevet ut i bedre form enn da de kom inn, inkl. med mer håp.

 

Jeg er enig med AB, det er viktig at det skjer litt. Det innså de under den nevnte innleggelsen. Jeg fikk være med på ulike aktiviteter de visste jeg satte pris på. Jeg ble også overtalt/dratt med ut på en daglig gåtur - om så bare en rolig rusletur i 5-10 minutter. Der var det frisk luft og unngå total inaktivitet som var målet. Jeg vet ikke hva som hjalp og ikke, men summen av alt hadde nok innvirkning til sist.

Ja jeg får også en liten gåtut per dag. Da går vi ofte innom butikken. 

Vendi skrev (20 minutter siden):

Prøv å tenk at dine årlige depresjoner ikke pleier å være så dype som nå og i 2017. Det kan jo gi litt trøst kanskje, selv om det aldri er noe ok ved en depresjon. 

Jo er vel sant det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Ja jeg får også en liten gåtut per dag. Da går vi ofte innom butikken. 

Jo er vel sant det. 

Jeg skjønner deg så altfor godt. Det er svart og håpet uteblir når man er så langt nede som du er nå. Jeg klarte ikke å tro på det psykiater sa om at han hadde sett dette før og at det ville bli bedre. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg! Jeg er også deprimert og tidvis tenker jeg at jeg ikke klarer mer jeg heller. Så tenker jeg på barna og at jeg ikke kan ødelegge dem for livet ved å forlate dem nå.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner deg så altfor godt. Det er svart og håpet uteblir når man er så langt nede som du er nå. Jeg klarte ikke å tro på det psykiater sa om at han hadde sett dette før og at det ville bli bedre. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg! Jeg er også deprimert og tidvis tenker jeg at jeg ikke klarer mer jeg heller. Så tenker jeg på barna og at jeg ikke kan ødelegge dem for livet ved å forlate dem nå.

Anonymkode: acf2c...dda

Det blir alltid bedre. Men det blir også alltid verre. 24 år med tilbakevendende depresjon i ulik grad. Er sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (4 minutter siden):

Det blir alltid bedre. Men det blir også alltid verre. 24 år med tilbakevendende depresjon i ulik grad. Er sliten. 

Det høres utrolig krevende ut! Jeg har kun 3 år i psykiatrien og jeg er utslitt allerede. Har du en god behandler på sengeposten?

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det høres utrolig krevende ut! Jeg har kun 3 år i psykiatrien og jeg er utslitt allerede. Har du en god behandler på sengeposten?

Anonymkode: acf2c...dda

Ja behandlerne er veldig flinke, men treige. De utsetter stadig å innvilge ECT. Var akkurat i samtale, de skal se an til mandag igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (30 minutter siden):

Ja behandlerne er veldig flinke, men treige. De utsetter stadig å innvilge ECT. Var akkurat i samtale, de skal se an til mandag igjen. 

Har du spurt dem hvorfor de vil avvente?

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du spurt dem hvorfor de vil avvente?

Anonymkode: acf2c...dda

Eller du sa veldig egentlig det da du skrev at du hadde liten effekt første gangen.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har du spurt dem hvorfor de vil avvente?

Anonymkode: acf2c...dda

Fordi de vil se om de får meg mer opp først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (23 minutter siden):

Fordi de vil se om de får meg mer opp først. 

Jeg tror de får deg opp❤️

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror de får deg opp❤️

Anonymkode: acf2c...dda

Får håpe det. Hvis ikke får jeg ECT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (5 minutter siden):

Får håpe det. Hvis ikke får jeg ECT. 

Synd at ECT ikke gir langvarig effekt. Er den regnet som akuttmedisin? Jeg har hatt 2 runder. Ble bedre begge gangene, men fikk plagsomme bivirkninger.

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synd at ECT ikke gir langvarig effekt. Er den regnet som akuttmedisin? Jeg har hatt 2 runder. Ble bedre begge gangene, men fikk plagsomme bivirkninger.

Anonymkode: acf2c...dda

Aner ikke. For noen er det kanskje varig, for andre ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (28 minutter siden):

Aner ikke. For noen er det kanskje varig, for andre ikke. 

 

Hvor mange behandlinger fikk du forrige runde?

Anonymkode: acf2c...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...