Gå til innhold

Hvor ofte er det"greit" å ringe/tekste voksne barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn( 21) som flyttet hjemmefra for 2 mnd siden, bor ca 80 mil hjemmefra. 

Synes det er herlig at han har funnet seg til rette og trives, samtidig kjennes det også litt stusselig.

Det jeg egentlig lurer på er hva som er ok kontakt fra meg. Hva er passelig, og hva gjør dere? Vil jo ikke det skal bli for mye eller for lite. 

 

 

Anonymkode: 338e9...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe fasit på det. Kommer an på forholdet personlighet osv. noen snakker lenge hver dag, andre en gang i måneden. 🙂

Anonymkode: 00121...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo helt an på forholdet deres, og jeg synes det er rart at dere ikke hadde denne samtalen før han flyttet. 

Selv har vi en gruppechat med familien i, og her foregår det en samtale stort sett hele tiden. Så vi "tekster" hverandre alt fra 3 til 20 ganger om dagen hvis vi har noe å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et godt forhold men han virker ut å være veldig travel og opptatt med andre ting. Kanskje litt annerledes med gutter/ menn enn kvinner der. 

Nei vi pratet dessverre ikke om dette, angrer jo på det nå. Men det kan jeg høre med han om neste gang han tar telefonen ☺️

Anonymkode: 338e9...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en sønn( 21) som flyttet hjemmefra for 2 mnd siden, bor ca 80 mil hjemmefra. 

Synes det er herlig at han har funnet seg til rette og trives, samtidig kjennes det også litt stusselig.

Det jeg egentlig lurer på er hva som er ok kontakt fra meg. Hva er passelig, og hva gjør dere? Vil jo ikke det skal bli for mye eller for lite. 

 

 

Anonymkode: 338e9...0c1

Gjør det hjertet ditt vil, og bruk litt intuisjon og føl deg fram. Vil tro du merker fort om du "maser" for mye. Det beste er kanskje å ta en prat rundt det. 

Jeg har felleschat med barna mine på Messenger, hvor vi kan snakke sammen og f.eks dele morsomme eller søte reels med hverandre. Det gjør vi ganske ofte. Har også chat med hver enkelt. Vi snakker sammen "ordentlig" på telefon ca en gang i uka. Og ca annenhver måned kommer de hjem på besøk, noen ganger med overnatting. Og så besøker jeg dem. Heldigvis bor de ikke sånn veldig langt unna. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte en sender melding/ringer kommer jo an på hvor opptatt vedkommende er og hvilket forhold en har. Selv besøker jeg datteren stort sett en gang i uka og vi sender meldinger x-antall ganger hver dag. Alt etter form og hva vi gjør på hver vår kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mine tre har flyttet hjemmefra, og de bor langt unna oss. Vi har en felles familiechat med alle fem; der legger alle ut litt om hva som skjer i løpet av uka. Men det varierer hvor ivrige vi er der.

Den eldste snakker jeg sjelden med (det kan gå opptil 3 uker mellom hver gang. Men vi følger jo med på hverandre via familiechaten da. Når vi først snakker sammen i telefonen, er det som regel ordentlig fine nære og dype samtaler.

Nummer to melder jeg med hver dag og snakker med nesten hver dag.

Nummer tre er litt tilbakeholden for tiden, men sender noen få meldinger både til meg og i familiechaten. Har ikke snakket med henne etter at hin reiste for 3 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor familiechat, men der er ikke "ungene" (i midten av 20-årene) så deltagende. Ungene og jeg har en chat hvor jeg legger ut mye søte memes og bilder jeg finner på nett + ting jeg vil dele med begge to. Jentungen svarer som regel, guttungen ser dem, men svarer sjelden. Jentungen og jeg har tettere kontakt enn guttungen og jeg.

Det er dager jeg ikke har kontakt med noen av dem, men stort sett har jentungen og jeg kontakt flere ganger daglig, guttungen mer sjelden.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen min har jeg kontakt med hver dag, vi har et nært forhold. Datteren er så opptatt men vi holder kontakten selv om det ikke er hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (10 timer siden):

Hvor ofte en sender melding/ringer kommer jo an på hvor opptatt vedkommende er og hvilket forhold en har. Selv besøker jeg datteren stort sett en gang i uka og vi sender meldinger x-antall ganger hver dag. Alt etter form og hva vi gjør på hver vår kant.

Hva er det dere skriver til hverandre dere som skriver flere ganger daglig? Oppdaterer dere hverandre på hva dere spiste til middag? Skriver dere god natt? 

Anonymkode: 9f3c4...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det dere skriver til hverandre dere som skriver flere ganger daglig? Oppdaterer dere hverandre på hva dere spiste til middag? Skriver dere god natt? 

Anonymkode: 9f3c4...89e

Har en "vanlig" stadig gående samtale - som vi ville ha gjort hvis vi var hjemme liksom. For oss er det helt naturlig å dele hverdagen med hverandre. 

"God morgen", "nå skal jeg...", "oi, der var det jammen fint", "bilde av katten som gjør noe rart", "traff tante Olga på butikken nå, skulle hilse" +++++ "god natt"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det dere skriver til hverandre dere som skriver flere ganger daglig? Oppdaterer dere hverandre på hva dere spiste til middag? Skriver dere god natt? 

Anonymkode: 9f3c4...89e

Vi oppdaterer hverandre litt om hva vi har gjort iløpet av dagen, av og til om hva vi har til middag. Ja, ofte ønsker vi hverandre en god natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er det dere skriver til hverandre dere som skriver flere ganger daglig? Oppdaterer dere hverandre på hva dere spiste til middag? Skriver dere god natt? 

Anonymkode: 9f3c4...89e

 

Lady HM skrev (10 timer siden):

Har en "vanlig" stadig gående samtale - som vi ville ha gjort hvis vi var hjemme liksom. For oss er det helt naturlig å dele hverdagen med hverandre. 

"God morgen", "nå skal jeg...", "oi, der var det jammen fint", "bilde av katten som gjør noe rart", "traff tante Olga på butikken nå, skulle hilse" +++++ "god natt"

 

Gjør som Lady HM - om vi ser noe morsomt eller rart kan vi knipse et bilde og sende, kommentere noe vi opplever, referere noe morsomt vi hører noen si eller f.eks. "Alt for Norge begynner på tv igjen i dag!" :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...