Gå til innhold

Er det for ofte å bestille fastlegetime 1 gang i uken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ingenting fastlegene kan gjøre med det dersom de ikke ønsker jeg skal komme så litt usikker om jeg burde. Tenkte folk drar jo til psykologen ukentlig også. 

Anonymkode: 6468d...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo ingenting fastlegene kan gjøre med det dersom de ikke ønsker jeg skal komme så litt usikker om jeg burde. Tenkte folk drar jo til psykologen ukentlig også. 

Anonymkode: 6468d...aff

Dette er et tema det er fornuftig å diskutere med fastlegen. Hva tenker du skal komme ut av å se fastlegen et kvarter hver uke? Hva skal du ta opp med fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener (dessverre) at hvis dette ikke er eksplisitt avtalt med fastlegen, så er det for ofte. Det kan være OK ved en akutt tilstand i noen få uker, men ellers ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frosken her, du burde diskutere det med fastlegen din. Jeg har gått til fastlegen en gang i uken i en periode i påvente av å få behandler på poliklinikken og jeg tenker at det er ikke noe galt i det så lenge man opplever at det er nyttig og det er avtalt på forhånd.

Endret av lavender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hva det gjelder. Sikkert noen som går til fastlegen ukentlig i helt spesielle situasjoner, for en avgrenset sykdomsperiode. Hva slags oppfølging er det du i så fall ønsker av fastlegen?

Ville nok tatt opp temaet innen jeg begynte å bestille masse timer med én ukes mellomrom i kalenderen på HelseNorge f.eks. Du vil nok ikke få gå til alle de timene om ikke legen er enig i behovet. Kanskje det skal henvises til noe annet også/istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til min tidligere fastlege gikk jeg fast en gang i måneden for oppfølging og i dårligere perioder opp til en gang i uka (han tilbød meg 2 ganger i uka, men det ble for mye for meg). Det kan ha noe for seg, men prat med fastlegen om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...