Gå til innhold

Sjef på DPS i journalen

Anbefalte innlegg

Leder på det lokale dps har vært inne i journalen min hver dag, flere ganger om dagen i to uker. Jeg vet at han for to uker siden deltok på et møte hvor jeg ble diskutert. Men hva kan grunnen til at han leser enda være? 

Han har åpnet et par epikriser, men oftest åpner han dokumenter som ikke er tilgjengelige for meg så jeg vet ikke hva det er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486785-sjef-p%C3%A5-dps-i-journalen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Fru2020 skrev (1 time siden):

Leder på det lokale dps har vært inne i journalen min hver dag, flere ganger om dagen i to uker. Jeg vet at han for to uker siden deltok på et møte hvor jeg ble diskutert. Men hva kan grunnen til at han leser enda være? 

Han har åpnet et par epikriser, men oftest åpner han dokumenter som ikke er tilgjengelige for meg så jeg vet ikke hva det er.

Jeg tipper de bedriver en del tankevirksomhet for å finne ut hvor de skal plassere deg og hvilket tilbud du skal få. Men dumt at det tar så lang tid! Det sto vel forslag om utredning for bipolar i henvisningen. Er det noen mulige hint om bipolar (altså beskrivelse av symptomer) i epikrisene? Det styrker kanskje «saken» din.

nachnoo skrev (47 minutter siden):

Det er den faglige overordnede på DPS (vanligvis avdelingsoverlegen) sin plikt å ha et overoppsyn med all faglig virksomhet. Det innebærer at menge journaler må leses hver eneste dag. Det skal sikre kvaliteten på behandlingen.

Han har bare lest i journalen min en gang før, så vidt jeg vet, og nå har det vært flere ganger til dagen i to uker.

Sokk skrev (37 minutter siden):

Jeg tipper de bedriver en del tankevirksomhet for å finne ut hvor de skal plassere deg og hvilket tilbud du skal få. Men dumt at det tar så lang tid! Det sto vel forslag om utredning for bipolar i henvisningen. Er det noen mulige hint om bipolar (altså beskrivelse av symptomer) i epikrisene? Det styrker kanskje «saken» din.

Det kan veldig godt være. Jeg kjenner meg temmelig maktesløs nå. Tror at de tenker at de ikke kan hjelpe meg. 

Jeg hadde ingen hypomane trekk i løpet av de fire årene jeg var syk. De episodene skjedde før den sykdomsperioden og etterpå. Så deres observasjoner teller nok mot en slik utredning. Overlegen på akutten, ved sist innleggelse, hørte på meg og skrev til dps at han anbefalte utredning for bipolar, men de svarte det ikke var nødvendig fordi jeg allerede var medisinert som om jeg var bipolar. Tror ikke det blir noen utredning her. Tror jeg får nei til innleggelse også.

Fru2020 skrev (46 minutter siden):

Overlegen på akutten, ved sist innleggelse, hørte på meg og skrev til dps at han anbefalte utredning for bipolar, men de svarte det ikke var nødvendig fordi jeg allerede var medisinert som om jeg var bipolar.

Den vurderingen burde jo kanskje stille seg annerledes nå når du er i en depressiv episode og tiltakene til nå ikke har hjulpet.

Krysser fingrene for deg!  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...