Gå til innhold

Endelig klart å lage ordentlig middag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strever med utmattelse og middag er nesten alltid stekt egg på brødskive eller toast. I dag har jeg laget gryte med grønnsaksbuljong, lapskausblanding, karbonadedeig og ris. Ikke så avansert, men det gjør litt godt likevel! Hva liker dere å spise til middag? 

Anonymkode: c2fb9...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Strever med utmattelse og middag er nesten alltid stekt egg på brødskive eller toast. I dag har jeg laget gryte med grønnsaksbuljong, lapskausblanding, karbonadedeig og ris. Ikke så avansert, men det gjør litt godt likevel! Hva liker dere å spise til middag? 

Anonymkode: c2fb9...729

Så bra at du klarte det i dag! :) Jeg kjenner meg litt igjen, for jeg har også følt meg utmattet og sliten en stund som følge av depresjon. Nå i helga var første gang på lenge at jeg laget ordentlig middag. 

Jeg er egentlig altetende, men er ikke så spennende i matveien likevel. Sjeldent det er noe "fancy" greier her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba. For å gjøre det enklere kan du lage større porsjoner så har du plutselig god mat to-tre dager. 

Anonymkode: 75da5...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig bra jobba. For å gjøre det enklere kan du lage større porsjoner så har du plutselig god mat to-tre dager. 

Anonymkode: 75da5...cca

Lagde for 3 dager 👍👍👍

Anonymkode: c2fb9...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig da og få gjort det, bra jobba! De dagene jeg vil ha det ekstra lettvint. Spiser jeg varmrøkt laks, syns det er knallgodt å spise kald. Så koker jeg fullkornspasta eller har potetsalat til. Så  lager jeg digg og sunn salat til  med cherrytomat, rødløk, avokado eller mango, litt salat fra en sånn ferdig pose og kanskje litt brokkoli. Det er gjort på under 10 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missimor skrev (15 minutter siden):

Så deilig da og få gjort det, bra jobba! De dagene jeg vil ha det ekstra lettvint. Spiser jeg varmrøkt laks, syns det er knallgodt å spise kald. Så koker jeg fullkornspasta eller har potetsalat til. Så  lager jeg digg og sunn salat til  med cherrytomat, rødløk, avokado eller mango, litt salat fra en sånn ferdig pose og kanskje litt brokkoli. Det er gjort på under 10 min. 

Nam, det hørtes kjempegodt ut! Fikk lyst til å prøve. 

Anonymkode: c2fb9...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Spaghetti med stekt kjøttpølse, revet norvegia, og Toro tomatsuppe. Smaker himmelsk. Da har jeg vridd om 3 ingredienser. Spagetti ala slask.

 

Krydrer med pepper og oregano.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Strever med utmattelse og middag er nesten alltid stekt egg på brødskive eller toast. I dag har jeg laget gryte med grønnsaksbuljong, lapskausblanding, karbonadedeig og ris. Ikke så avansert, men det gjør litt godt likevel! Hva liker dere å spise til middag? 

Anonymkode: c2fb9...729

Så fint å se at det drypper inn litt positive innlegg. Vær fornøyd med egen innsats. Det som er enkelt å lage for en person med normalt energinivå, har du nå brukt krefter tilsvarende en 3-retters middag på - og kanskje mer. Nyt maten.

 

Min samboer ser jeg steker seg ofte fiskeburger, kyllingburger og kjøttburger m.m. og klasker oppå brødskiven. Du nevnte at det gikk mye i speilegg. Kylling/fiskeburger kan steke seg selv i stekeovnen.

 

Jeg har brukt tid på å innse at enkel mat er godt nok, særlig når alternativet er ingen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (13 timer siden):

Spaghetti med stekt kjøttpølse, revet norvegia, og Toro tomatsuppe. Smaker himmelsk. Da har jeg vridd om 3 ingredienser. Spagetti ala slask.

 

Krydrer med pepper og oregano.

Det var en lur enkel rett, må prøves🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i å lage middag. Her er noen av mine lettvinte, men gode middagsretter:

* fiskeburger i grovt brød, med sennep, salat, agurk og tomat

* spaghetti/tagliatelle med tomatsaus (enten ferdigkjøpt eller laget på litt løk, litt hvitløk, crusha tomater og krydder) med linser eller kjøttdeig + ost oppå

*fiskeboller i hvit saus, kokte gulrøtter og kokte poteter og karri.

*ovnsstekt fisk sammen med f.eks Broccoli,  løk,  litt rømme/fløte + poteter/ris/pasta

*fiskekaker, ovnsstekte grønnsaker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du klarte det. Jeg er selv i en periode der jeg ikke har orket lage middag på lengre tid, men i morgen kommer mamma og vi har avtalt å lage lapskaus sammen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (6 minutter siden):

Så flott at du klarte det. Jeg er selv i en periode der jeg ikke har orket lage middag på lengre tid, men i morgen kommer mamma og vi har avtalt å lage lapskaus sammen ☺️

Å, det snakket vi om i går at vi må ha en dag. Det tar tid da, å kutte opp masse grønnsaker og koke kjøtt lenge. Men det er SÅ godt! Vi har hjemmelaget flatbrød igjen fra i sommer, så det skal vi ha inntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Å, det snakket vi om i går at vi må ha en dag. Det tar tid da, å kutte opp masse grønnsaker og koke kjøtt lenge. Men det er SÅ godt! Vi har hjemmelaget flatbrød igjen fra i sommer, så det skal vi ha inntil.

Ja, det er jo en del jobb med det, men kjempegodt ja. Så verdt all jobben hehe. Så kjekt med hjemmelaget flatbrød, det er sikkert godt (har aldri smakt selv). Kanskje skulle forsøkt lage det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (27 minutter siden):

Å, det snakket vi om i går at vi må ha en dag. Det tar tid da, å kutte opp masse grønnsaker og koke kjøtt lenge. Men det er SÅ godt! Vi har hjemmelaget flatbrød igjen fra i sommer, så det skal vi ha inntil.

Man kan også bruke ferdig oppkutta lapskausblanding fra frysedisken, for de som synes det blir mye jobb. Nesten like god

Anonymkode: bcf69...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (26 minutter siden):

Ja, det er jo en del jobb med det, men kjempegodt ja. Så verdt all jobben hehe. Så kjekt med hjemmelaget flatbrød, det er sikkert godt (har aldri smakt selv). Kanskje skulle forsøkt lage det til neste gang.

Svigermor hadde "kurs" for meg og dattera i sommer! Veldig moro! Men har ikke"turd" å prøve alene etterpå 🙃😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...