Gå til innhold

Dere som ikke bor med barn. Hva gjør dere på ettermiddagene/ kvelden?


Missimor

Anbefalte innlegg

Når vi er ferdig å spise middag sånn rundt 17, syns jeg ofte det blir litt mange timer fram til sengetid. Er liksom litt sliten etter dagen, men samtidig litt for rastløs til å bare sitte i ro, noen ganger lager jeg litt festmat som jeg fryser ned og har klart til middagsbesøk av familien, spiller brettspill med samboer, gjør litt husarbeid, nå på høsten blir det litt tv. Men synes altså at disse kveldstimene hvor jeg ofte er trøtt og bare vil gå å legge meg er litt kjedelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frivillig arbeid, emner ved universitet, trener, sosialt med venner (går en tur, lager noe mat sammen, film), går på bibliotek og låner bøker. 

Anonymkode: 19289...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missimor skrev (1 time siden):

Når vi er ferdig å spise middag sånn rundt 17, syns jeg ofte det blir litt mange timer fram til sengetid. Er liksom litt sliten etter dagen, men samtidig litt for rastløs til å bare sitte i ro, noen ganger lager jeg litt festmat som jeg fryser ned og har klart til middagsbesøk av familien, spiller brettspill med samboer, gjør litt husarbeid, nå på høsten blir det litt tv. Men synes altså at disse kveldstimene hvor jeg ofte er trøtt og bare vil gå å legge meg er litt kjedelige. 

Vi er ofte ferdige med maten sånn rundt kl. 18, tar da som regel en kjapp rydde-runde på kjøkkenet (tømmer oppvasknaskina og setter inn skittent, ev. starter den og vasker over benkene). Så er det litt avslapping enten med tv, laptop eller bok og av og til en ørliten dupp. :) Så er det mye jeg skulle gjort - husarbeid, en tur på syrommet (har ørten prosjekter jeg skulle sydd!), holdt på ute i hagen (nå er det litt for sent på året til det), lest noen av bøkene jeg alltid har liggende, gått en tur og noe av dette gjør jeg som regel da. For tiden blir det også en økt med yoga før jeg legger meg. Synes slett ikke jeg har nok timer til alt jeg vil gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være hjemme og kan nesten ikke få nok timer om kvelden og i helgene til det.

Jeg går tur med hunden, gamer masse, binger TV-serier, ser filmer, leser bøker... 

Men så er jeg også særdeles hjemmekjær og lite rastløs som person. Spesielt med en litt sosial og krevende jobb og samboer og dyr hjemme. Som introvert får jeg da mitt sosiale behov dekket og vel så det og trenger alltid jeg kan få for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter middag avlaster jeg ofte på soverommet og ser film eller serie.  Synes det er deilig å strekke meg skikkelig ut noen timer.  Mannen ligger ofte på sofaen og gjør det samme, men han sovner gjerne.  Etterpå setter jeg meg i stua og snakker med mannen eller ringer til en venninne.  Vi snakker stort sett på telefonen hver dag og ofte mer enn en gang.  I dag ringte forresten dattera mi etter at ungene hadde sovnet og vi tok en lang mor-dattersamtale på to timer.  Og det var skikkelig hyggelig for det var 10 dager siden jeg hadde snakket med henne og da var hun på besøk her med mann og barn.  Veldig hyggelig det også altså, men det blir ikke den samme samtalen som vi kan ha når det bare er hun og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker som oftest å se på serier, men jeg bruker ofte også å bruke en del tid på ting som diamond painting, strikking, lesing og skriving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mannen min og jeg er ganske forskjellige der - jeg synes ikke dagen har nok timer til alt jeg gjerne vil være med på/få gjort, mens han kjeder seg fort.

Mandag etter jobb: jeg var på sopptur med venninne et par timer, laget middag,  spiste middag sammen med mannen, slappet av litt i sofaen en time kanskje, rensket tyttebær mens jeg så på en krimserie på nrk (Bay).

Tirsdag etter jobb: gjorde ærender sammen med min mor i 2 timer, spiste middag, klippet plenen, slappet litt av i sofaen, var på korøvelse, rensket og rørte resten av tyttebærene.

I dag skal jeg hjem etter jobb, lage middag kun til meg (mannen er bortreist), dra til min mor og hjelpe henne med noe maling et par timer, kanskje gå innom treningssenteret på vei tilbake, og om kvelden skal jeg lese bok og nyte alenetid 😁

I morgen håper jeg at mannen har lyst til å være med ut på en tur før det blir mørkt. Ellers er det jo alltids noe tøy å brette, noen skap å rydde eller noen bed å luke 😁

Jeg bruker altså fritida mi på trening/tur, gamle foreldre, korsang, organisasjonsarbeid,  mannen, venninner,  tlf samtaler med voksne barn, lesing, strikking, litt husarbeid og en sjelden gang TV/serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (16 timer siden):

Vi er ofte ferdige med maten sånn rundt kl. 18, tar da som regel en kjapp rydde-runde på kjøkkenet (tømmer oppvasknaskina og setter inn skittent, ev. starter den og vasker over benkene). Så er det litt avslapping enten med tv, laptop eller bok og av og til en ørliten dupp. :) Så er det mye jeg skulle gjort - husarbeid, en tur på syrommet (har ørten prosjekter jeg skulle sydd!), holdt på ute i hagen (nå er det litt for sent på året til det), lest noen av bøkene jeg alltid har liggende, gått en tur og noe av dette gjør jeg som regel da. For tiden blir det også en økt med yoga før jeg legger meg. Synes slett ikke jeg har nok timer til alt jeg vil gjøre!

Vi er nå litt like på en del områder,  du og jeg 😁 Veldig enig i siste setning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...