Gå til innhold

Abilify eller Zyprexa med angst og tankekjør og depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har over ett år hatt alvorlig depresjon (unipolar), på grensen til psykotisk depresjon. Jeg 

får anfall der jeg griner (skriker) i mange timer sammenhengende fordi jeg føler jeg får sammenbrudd.

Den psykiske smerten er så intens at jeg føler jeg ikke holder ut. Føler en forferdelig håpløshet

og intens angst. 

Jeg bruker Lamictal og Efexor fast. Vival ved behov. Legen anbefaler å legge til et antipsykotika, 

 Han har nevnt Abilify eller Zyprexa. Noen som vil dele sine erfaringer med disse medisinene ? hjelper

de mot intens sorg og "overveldenhet"? 

Anonymkode: 02b60...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker zyprexa og den hjelper meg å roe ned. Blir ikke mer sulten av den 

Anonymkode: cfd00...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er abilify og zyprexa bedre enn quetiapin?

Fikk så angst og rare bivirkninger av quetiapin 😳

 

-ikke ts

Anonymkode: 6f9cd...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble satt på Zyprexa mot tankekjør som alvorlig deprimert. Den hjalp men jeg gikk opp 40 kg pga ulvehunger. Byttet senere til vektnøytrale Abilify etter et år ca. Den hjelper meg noe.

Anonymkode: f1fac...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg anbefaler zyprexa. Relativ behagelig å gå på, hkelper litt mot angst også. Abilify kan vel gi litt angst. Det med velta lar seg styre hvis man er påpasselig.

Anonymkode: 45be1...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg anbefaler zyprexa. Relativ behagelig å gå på, hkelper litt mot angst også. Abilify kan vel gi litt angst. Det med velta lar seg styre hvis man er påpasselig.

Anonymkode: 45be1...f76

Kan ikke zyprexa det?

vet du hva med abilify som kan gi litt angst? Jeg har samme erfaring med seroquel. 
Trodde alle AP virka på samme måte

Anonymkode: 6f9cd...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler zyprexa. Relativ behagelig å gå på, hkelper litt mot angst også. Abilify kan vel gi litt angst. Det med velta lar seg styre hvis man er påpasselig.

Anonymkode: 45be1...f76

Noen får mer ulvehunger enn andre. For noen kan den være helt ute av kontroll. Da er det bedre å gå på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...