Gå til innhold

Hvordan få kontroll på følelsene sine?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Fikk Insomnia for 1 ukes tid siden og hadde det 3 dager. Sov godt 1 natt så kom det tilbake. Jeg var så stresset. Ene er underbemanning på jobb og et press jeg har fått fra noe utenfra som trigget stresset. Stort sett har jeg taklet det. Men i går kveld og i dag har jeg følt meg så dårlig at det begynte å verke i underlivet😛 stresset har vært så høyt over flere dager at jeg har fått et lite utbrudd i ansiktet. Og det er første gangen i mitt liv. Jeg klarer bare ikke å helt å akseptere at jeg ikke klarer å mestre det. 
At jeg ikke klarte å unngå å få kroppslige bivirkninger. Fikk en legeerklæring i dag så jeg er beroliget og føler meg mye mer normal med en gang. Og skjønner plutselig ikke hvorfor jeg var så stresset over flere dager! Jeg føler jeg har vært helt utenfor meg selv!! Hvordan kan jeg få kontroll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
psykedeliker skrev (36 minutter siden):

Overskriften virker misvisende, for dette fremstår som normale reaksjoner på unormale livshendelser.

Jeg har noe unormale livshendelser ja. Men skriver jeg her hva, kan i verste fall noen som kjenner meg irl kjenne meg igjen. 
Det har delvis å gjøre med ting som blir hengende i fra fortiden. Har fått i trynet flere ganger at jeg ser så mye mer oppegående ut enn hva jeg har vært (før).  Det her handler om å ikke få riktig info i tide, så jeg står på for å få fikset ting, så kjører jeg på reservetanken, til jeg blir så syk at jeg det blir krevd legeerklæring fordi noen blir forbannet på meg. Hodet mitt lager så mye rart når dette skjer. Det verste skjer når jeg har lagt meg og alt er stille. Jeg var og er så sliten, vil egentlig sove, men hodet brenner. Jeg mener fremdeles jeg må klare bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Fikk Insomnia for 1 ukes tid siden og hadde det 3 dager. Sov godt 1 natt så kom det tilbake. Jeg var så stresset. Ene er underbemanning på jobb og et press jeg har fått fra noe utenfra som trigget stresset. Stort sett har jeg taklet det. Men i går kveld og i dag har jeg følt meg så dårlig at det begynte å verke i underlivet😛 stresset har vært så høyt over flere dager at jeg har fått et lite utbrudd i ansiktet. Og det er første gangen i mitt liv. Jeg klarer bare ikke å helt å akseptere at jeg ikke klarer å mestre det. 
At jeg ikke klarte å unngå å få kroppslige bivirkninger. Fikk en legeerklæring i dag så jeg er beroliget og føler meg mye mer normal med en gang. Og skjønner plutselig ikke hvorfor jeg var så stresset over flere dager! Jeg føler jeg har vært helt utenfor meg selv!! Hvordan kan jeg få kontroll??

Dette har har jeg slitt med i 6 måneder i stress. Kutt ut koffein og nikotin. Test ut vival. Kan hende du har kronisk stress? Eller er det noen som har skremt deg bakfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
UtakknemligDiva skrev (26 minutter siden):

Jeg har noe unormale livshendelser ja. Men skriver jeg her hva, kan i verste fall noen som kjenner meg irl kjenne meg igjen. 
Det har delvis å gjøre med ting som blir hengende i fra fortiden. Har fått i trynet flere ganger at jeg ser så mye mer oppegående ut enn hva jeg har vært (før).  Det her handler om å ikke få riktig info i tide, så jeg står på for å få fikset ting, så kjører jeg på reservetanken, til jeg blir så syk at jeg det blir krevd legeerklæring fordi noen blir forbannet på meg. Hodet mitt lager så mye rart når dette skjer. Det verste skjer når jeg har lagt meg og alt er stille. Jeg var og er så sliten, vil egentlig sove, men hodet brenner. Jeg mener fremdeles jeg må klare bedre.

Men, bare fordi du står i det og gir alle krefter er det ikke greit å hakke ned på se som inke får det til når du jobber som psykolog. I know who you are..m 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snusmumeriken96 skrev (4 timer siden):

Men, bare fordi du står i det og gir alle krefter er det ikke greit å hakke ned på se som inke får det til når du jobber som psykolog. I know who you are..m 

Tror nok ikke du vet det hvis du tror hun er psykolog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (11 timer siden):

Men i går kveld og i dag har jeg følt meg så dårlig at det begynte å verke i underlivet😛 stresset har vært så høyt over flere dager at jeg har fått et lite utbrudd i ansiktet. Og det er første gangen i mitt liv. Jeg klarer bare ikke å helt å akseptere at jeg ikke klarer å mestre det. 
At jeg ikke klarte å unngå å få kroppslige bivirkninger.

Om du virkelig vil unngå slikt, må du lytte til egen kropp og senke tempoet. Om du ikke selv senker tempoet, gjør kroppen det for deg, ganske enkelt sagt.

 

Det er en lang og vanskelig prosess når man helst vil være to steder på en gang, men det å stoppe opp og tenke: "De klarer seg uten meg - jeg er ikke avgjørende for det vi holder på med...". Eller at den e-posten/telefonen kan vente.

 

PS: Det er ganske vanlig at følelsene omsettes i kroppslige vonter og fenomener om en har opplevd vonde og traumatiske hendelser i livet. I blant kan smertene være relatert til det en har opplevd. Klinikerne innen somatikk og traumefeltet ser det daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...