Gå til innhold

Selvmordsdagen i dag 19 sept.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja jeg kjenner ikke så mange som har tatt selvmord, men noen her inne gjør sikkert det. La oss tenke på dem ekstra mye i dag ❤️

Anonymkode: ffbea...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker

Jeg tenker mest på dem som visste at noen gikk med selvmordstanker (og hvorfor), men ikke fortalte det til de som var i posisjon til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var ikke det for flere dager siden? Eller er det en dag for alt? Overdosedagen, psykisk helse dagen, selvmordsdagen

Anonymkode: 32015...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
psykedeliker skrev (45 minutter siden):

Jeg tenker mest på dem som visste at noen gikk med selvmordstanker (og hvorfor), men ikke fortalte det til de som var i posisjon til å hjelpe.

Enig jeg sladra på en en gang. Det var nok lurt også. Han sa han var lei av å ha puls. Jeg følte meg litt kjip når jeg sladra rett etterpå. Han ble innlagt en stund etter.

Så gikk det noen år.

Jeg tenkte ikke noe mye på det, men en dag for noen år siden sjekket jeg Facebook siden hans og det var mye hvil i fred og dypt savnet. Ganske ung udramatisk fyr. Sånne folk som ikke har noen kravmentslitet glir ofte gjennom sprekkene i psykiatrien.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker mest på dem som visste at noen gikk med selvmordstanker (og hvorfor), men ikke fortalte det til de som var i posisjon til å hjelpe.

Fordi de sliter med skyldfølelse, anger og dårlig samvittighet?

Anonymkode: bd69e...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (48 minutter siden):

Enig jeg sladra på en en gang. Det var nok lurt også. Han sa han var lei av å ha puls. Jeg følte meg litt kjip når jeg sladra rett etterpå. Han ble innlagt en stund etter.

Så gikk det noen år.

Jeg tenkte ikke noe mye på det, men en dag for noen år siden sjekket jeg Facebook siden hans og det var mye hvil i fred og dypt savnet. Ganske ung udramatisk fyr. Sånne folk som ikke har noen kravmentslitet glir ofte gjennom sprekkene i psykiatrien.

Hva er kravmentslitet? 

Og skal det virkelig så lite til før en person blir (tvangs?) Innlagt at en person ringer inn å sier en person er suicidal? 

Anonymkode: 32015...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er kravmentslitet? 

Og skal det virkelig så lite til før en person blir (tvangs?) Innlagt at en person ringer inn å sier en person er suicidal? 

Anonymkode: 32015...554

Jeg ringte ikke inn. Vi gikk på kare gruppa på dps. Det er også stor forskjell på en som tar mye plass og en som lider i det stille. Han var en av dem. Derfor ble det tatt alvorlig. Han krevde ikke noe, men innleggelsen kurerte han ikke. Noen år senere så tok han livet sitt. Hadde han truet seg tilbinnleggelser i hytt og pine så ville han hatt kravmentalitet. Det er ikke de som skriker høyest som dreper seg selv alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (36 minutter siden):

Jeg ringte ikke inn. Vi gikk på kare gruppa på dps. Det er også stor forskjell på en som tar mye plass og en som lider i det stille. Han var en av dem. Derfor ble det tatt alvorlig. Han krevde ikke noe, men innleggelsen kurerte han ikke. Noen år senere så tok han livet sitt. Hadde han truet seg tilbinnleggelser i hytt og pine så ville han hatt kravmentalitet. Det er ikke de som skriker høyest som dreper seg selv alltid.

Men det er annerledes hos menn. Menn kommer nesten aldri til legevakten eller tar overdoser for å få hjelp slik som kvinner gjør. Menn sier ikke noe. Ber ikke om hjelp. De tar livet sitt med metoder som gir sikker død. 

Anonymkode: 32015...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men det er annerledes hos menn. Menn kommer nesten aldri til legevakten eller tar overdoser for å få hjelp slik som kvinner gjør. Menn sier ikke noe. Ber ikke om hjelp. De tar livet sitt med metoder som gir sikker død. 

Anonymkode: 32015...554

Det gjelder dog IKKE ALLE MENN. Jeg vet om fler menn som har sagt og truet med å ta livet sitt, som har hatt selvmordsforsøk. Men dem var innenfor psykiatrien fra før av. Det gjelder nok helst dem som ikke oppsøker hjelp og holder det for seg selv. 

Anonymkode: ffbea...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...