Gå til innhold

Hva er den ideelle hyppigheten på terapitimer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (36 minutter siden):

Det kommer helt an på hva som feiler pasientene og hvor i sykdomsforløpet de er. 

Går noen pasienter i poliklinikken hele livet eller blir alle på et eller annet tidspunkt overført til kommunen? 

Anonymkode: cb542...230

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går noen pasienter i poliklinikken hele livet eller blir alle på et eller annet tidspunkt overført til kommunen? 

Spørsmålet antyder at det kun er de med alvorlige sinnslidelser som går på DPS. 
De aller fleste blir friske eller nesten friske og går tilbake til fastlegen. 

AnonymBruker
nachnoo skrev (9 timer siden):

Spørsmålet antyder at det kun er de med alvorlige sinnslidelser som går på DPS. 
De aller fleste blir friske eller nesten friske og går tilbake til fastlegen. 

Hvor lenge/lengst har pasient du kjenner til gått til DPS?

Anonymkode: be121...fc8

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner et par pasienter som har gått over 400 timer.

Såpass lenge ja! Jeg har lest her inne at noen pasienter blir avsluttet på DPS pga manglende fremgang. Jeg har nå gått i terapi i 2 år og er bittelitt bedre (fra alvorlig til moderat depresjon). Kan fremgangen måles i at jeg har gått opp i stilling på jobb? Eventuelt hvordan måler behandler fremgangen?

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner et par pasienter som har gått over 400 timer.

Kan du da si at de faktisk har gått RIKTIG hjelp dersom de ikke har blitt så mye bedre på 400 timer? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neppe. 

Anonymkode: f52f8...39f

Enig. For mange så er det ikke sånn at man kan snakke seg bedre fra diagnoser og problemer heller. Man kanskje trenger noe helt annet. Støttekontakt eller å bli sparket litt i ræva og prøve seg ut i jobb. Ikke bli dulla med timer hver uke og det samme uke etter uke. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig. For mange så er det ikke sånn at man kan snakke seg bedre fra diagnoser og problemer heller. Man kanskje trenger noe helt annet. Støttekontakt eller å bli sparket litt i ræva og prøve seg ut i jobb. Ikke bli dulla med timer hver uke og det samme uke etter uke. 

Jeg opplever ikke terapi som å bli dullet med i det hele tatt. Jeg synes det er hard jobbing. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Herregud. 

Anonymkode: f30d9...7ea

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Å gå i behandling er ganske hardt arbeid og man kan bli sliten av det. Jeg har aldri opplevd det som dulling. Det er pasienten som gjør mesteparten av jobben i terapi og jobben gjøres både i og mellom timene. Hvis jeg vil bli dullet med går jeg heller til en massør for kroppsmassasje eller et spa. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (10 minutter siden):

Å gå i behandling er ganske hardt arbeid og man kan bli sliten av det. Jeg har aldri opplevd det som dulling. Det er pasienten som gjør mesteparten av jobben i terapi og jobben gjøres både i og mellom timene. Hvis jeg vil bli dullet med går jeg heller til en massør for kroppsmassasje eller et spa. 

Med dulling så mener jeg ikke bokstavelig talt at noen tar på deg. Det jeg mente var at psykologene ofte lar pasienter gå der i årevis uten at noen tar tak i de virkelige problemene. Det blir bare et evig ekkokammer av de samme problemene hver uke, men noen konkret behandling med konkrete behandlingsmål får man ikke. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med dulling så mener jeg ikke bokstavelig talt at noen tar på deg. Det jeg mente var at psykologene ofte lar pasienter gå der i årevis uten at noen tar tak i de virkelige problemene. Det blir bare et evig ekkokammer av de samme problemene hver uke, men noen konkret behandling med konkrete behandlingsmål får man ikke. 

Man blir ikke dullet med i behandling. Noen går i behandling for å forhindre forverring mens andre for å bli bedre. Det kan være ganske sammensatte problemstillinger. Hvis behandlingen er nytteløst eller uten hensikt så blir man avsluttet. Vet om en person som har gått i behandling i flere år pga spiseforstyrrelse og først nå er personen blitt bedre. Noen lidelser tar faktisk lang tid å behandle. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...