Gå til innhold

Reaktiv depresjon/angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man ha hjelp av antidepressiva for å klare å håndtere og stå i?

Jeg er veldig fysisk syk- noe som har påvirket psyken både rent fysisk men også fordi det er enormt krevende og traumatisk situasjon.

Det er vel usikkert om det er en «depresjon» som sådan, eller om det er en slags «naturlig» reaksjon.

Uansett er det veldig uutholdelig. Og det svinger en del- så vet ikke om antidepressiva er egnet da?

Den fysiske sykdommen vil ikke endres av dette og ei heller situasjonen, men føler jeg trenger noe som kan hjelpe å lette på trykket og kanskje gi kropp og hode litt pause /hvile og litt mer mental tilstedeværelse. Stabilitet.

Er det noen som har erfaring med lignende? Kan det være verdt å forsøke antidepressiva i slike tilfeller?

Anonymkode: f8a2f...4b0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486892-reaktiv-depresjonangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ingen som har noen tanker om dette med reaktiv og antidepressiva?

Jeg har spurt om dette før og jeg har fått beskjed om at AD også virker ved reaktiv depresjon.

Når jeg leser det du skriver så tenker jeg også at du trenger hjelp til å takle og sortere tankene rundt den fysiske sykdommen din - som sikkert har snudd opp ned på livet ditt. Har du noen gode samtalepartnere som hjelper deg med dette?

AnonymBruker
Sokk skrev (49 minutter siden):

Jeg har spurt om dette før og jeg har fått beskjed om at AD også virker ved reaktiv depresjon.

Når jeg leser det du skriver så tenker jeg også at du trenger hjelp til å takle og sortere tankene rundt den fysiske sykdommen din - som sikkert har snudd opp ned på livet ditt. Har du noen gode samtalepartnere som hjelper deg med dette?

Ok. Syns det er vanskelig å skjønne at den kan det- når situasjonen er som den er.

Jeg har hatt psykolog litt. Men har i det store og det hele vært for dårlig for å klare det. Og det er ikke helt avklart ift sykdommen- så det og er en påkjenning.

AnonymBruker

Er der Moen typer som er bedre enn andre for dette? Har forsøkt mirtazapin som ikke fungerte

legen tenkte det ikke var «depresjon» siden medisin ikke fungerte da jeg prøvde det

og jeg lurer på det samme selv, at det bare er situasjonen som er for tøff. Men føles jo som depresjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...