Gå til innhold

30 år og aldri hatt sex fordi jeg er redd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker gjerne tips til hvor jeg kan møte en mann som ønsker ett seriøst forhold og hvordan jeg skal tørre å hoppe i det? Ikke bare det å åpne meg og være sårbar, men også ift det å kysse noen og det å ha sex for første gang?
Jeg er en kvinne på 30 år som av en eller annen grunn jeg ikke klarer helt å sette fingeren er såpass redd for å ha sex og være intim med noen at jeg har unngått det helt. Jeg har vært på en eneste date 5 år siden men har aldri verken kysset eller holdt hender f.eks. 

Jeg har jo forsøkt å reflektere mye rundt hvorfor jeg er såpass redd og jeg tenker at det mest sannsynlige er at jeg er veldig redd for å være så sårbar og nær noen. Jeg er redd for å ikke være god nok og gjøre noe feil og tabbe meg ut. Jeg har heller ikke noe spesielt fint utseende og hater meg selv og min egen kropp. Også har jeg jo vel heller egentlig ikke opplevd at noen menn noen gang har vist interesse i det hele tatt IRL. Har fått ett par matcher da jeg hadde tinder men er veldig sjelden noen skriver til meg først.

Jeg er også veldig innadvendt og trenger tid på å åpne meg for mennesker jeg ikke kjenner og jeg vet ikke om jeg en gang hadde turt å kysse noen før etter ett par dater en gang. Og jeg synes jo egentlig at det er kjempeflaut å ikke vite hvordan man kysser noen en gang fordi jeg aldri har gjort det. Kan sikkert virke ganske uinteressert i folk også fordi jeg ikke er så god sosialt og har en del skavanker ift til de tingene jeg har nevnt og klare bli kjent med folk og spesielt en fremtidig kjæreste.

Hvordan kan jeg løse dette problemet på best mulig måte? Jeg føler jo at det også bare baller på seg og blir verre og verre til eldre jeg blir også da følelsene blir forsterket også er det jo at det sees nok på som rart for mange og aldri ha hatt sex når man er 30 år også? Da forventer man vel at de fleste har en del erfaring til og med stort sett? Har litt lyst å bare hoppe i det og få det overstått men samtidig kjenner jeg jo også at jeg har behov for en trygg mann som er villig til å gi meg den tiden jeg trenger på å bli trygg nok på han til å gå stegene sakte og ikke forventer sex med en gang og som også kan godta at jeg er veldig usikker og dårlig og klønete når det kommer til sex og annen intimitet...

Anonymkode: babc9...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Du må rett og slett kommunisere dette, ikke ved å si alt nødvendigvis, men du kan si at du er uerfaren og må ta ting stegvis. Det vil nok de fleste menn både forstå og respektere, og gjør de det ikke veit du tidlig at dette uansett ikke er rett person for deg. Det er nok en del menn i din situasjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (3 minutter siden):

Du må rett og slett kommunisere dette, ikke ved å si alt nødvendigvis, men du kan si at du er uerfaren og må ta ting stegvis. Det vil nok de fleste menn både forstå og respektere, og gjør de det ikke veit du tidlig at dette uansett ikke er rett person for deg. Det er nok en del menn i din situasjon også.

Ja, det er nok lurt å kommunisere og si ting som de er. Men når i prosessen er det naturlig å si dette? Etter ett par dater kanskje eller? Og hvor finner man menn som er ute etter ett seriøst forhold? Jeg har sett folk på Kvinneguiden skrive at Tinder bare er for de som ønsker sex og ikke noe seriøst? 

Anonymkode: babc9...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men når i prosessen er det naturlig å si dette? Etter ett par dater kanskje eller?

Når du veit at du liker ham, kan tenke deg noe mer og føler deg trygg på ham. Antall dater er ikke så viktig. Man må som regel ha noen dater med ulike folk før man finner noen man liker, men det kan være ok øvelse.

Jeg veit en del folk har brukt Sukker.no for mer seriøse ting, har ikke erfaring med den selv. De fleste menn opplever nok at majoriteten av kvinner er ute etter noe seriøst, selv om de har møttes på Tinder. Her er det rett og slett forskjell på kjønnene, men det er klart det er mange menn som også er ute etter noe seriøst/langvarig.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er nok lurt å kommunisere og si ting som de er. Men når i prosessen er det naturlig å si dette? Etter ett par dater kanskje eller? Og hvor finner man menn som er ute etter ett seriøst forhold? Jeg har sett folk på Kvinneguiden skrive at Tinder bare er for de som ønsker sex og ikke noe seriøst? 

Anonymkode: babc9...784

Visdomsord fra tegneserien Billy som har brent seg fast hos meg

("Sjanten" til latsekken Billy):

"Livet er som er sjakkspill. Hvert trekk åpner noen muligheter og stenger andre. Men først må du begynne å flytte brikkene!!"

Moralen: Du kan ikke planlegge hele "spillet" på forhånd. Der vil ikke bli akkurat sånn uansett. Du må starte, og så finne veien etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (47 minutter siden):

Når du veit at du liker ham, kan tenke deg noe mer og føler deg trygg på ham. Antall dater er ikke så viktig. Man må som regel ha noen dater med ulike folk før man finner noen man liker, men det kan være ok øvelse.

Jeg veit en del folk har brukt Sukker.no for mer seriøse ting, har ikke erfaring med den selv. De fleste menn opplever nok at majoriteten av kvinner er ute etter noe seriøst, selv om de har møttes på Tinder. Her er det rett og slett forskjell på kjønnene, men det er klart det er mange menn som også er ute etter noe seriøst/langvarig.

Takk for godt råd. Kan sikkert være greit å vente til jeg er sikker på at jeg liker ham osv ja, for greit å slippe åpne opp til "alle" man møter... Jeg har alltid tenkt at Sukker.no var for eldre? Altså typ over 40-50 år liksom? I forhold til Tinder er det naturlig å spørre når man chatter om de er ute etter noe seriøst eller ikke også luke ut menn på den måten? Og har du noe erfaring med Bumble eller Hinge eller andre dating apper? Jeg bor i en stor by, men ikke Oslo da så tenker kanskje det ikke er så stort utvalg der da? 

Grendel skrev (45 minutter siden):

Visdomsord fra tegneserien Billy som har brent seg fast hos meg

("Sjanten" til latsekken Billy):

"Livet er som er sjakkspill. Hvert trekk åpner noen muligheter og stenger andre. Men først må du begynne å flytte brikkene!!"

Moralen: Du kan ikke planlegge hele "spillet" på forhånd. Der vil ikke bli akkurat sånn uansett. Du må starte, og så finne veien etter hvert.

Takk for godt råd. Det tror jeg faktisk er det beste rådet jeg har hørt fra en tegneserie noen gang. Jeg må rett og slett bare starte... Å ta ett par bilder av meg selv med selvutløser og lage en dating profil er vel en grei start... Har googlet litt nå og ser at f.eks Bumble eller Hinge kan være alternativ til Tinder, men er nok mindre utvalg der vil jeg tippe da men mulig folk er mer serøse der? Skulle egentlig ønske at jeg kunne finne noen IRL, men det er ikke lett det heller... 

Anonymkode: babc9...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...