Gå til innhold

Aseksuell en diagnose/sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det? Når man aldri har hatt sex. Det strider jo totalt imot menneskes natur. 

Anonymkode: ab318...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten

Nei det er da ikke en sykdom, folk må jo få stå fritt til å føle og gjøre det de vil. Hvorfor må alle gå rundt å ha sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Nei det er da ikke en sykdom, folk må jo få stå fritt til å føle og gjøre det de vil. Hvorfor må alle gå rundt å ha sex?

Men når man er i 50årene og fortsatt ikke har hatt sex. 

Anonymkode: ab318...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tilnærmet aseksuell pga dårlig erfaring med menn. Som har gjort meg ting. 

Så tror det kan komme av traumer. Sikkert også være medfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når man er i 50årene og fortsatt ikke har hatt sex. 

Anonymkode: ab318...4a3

Ja det er jo det som er å være aseksuell. Hvis man ikke har noen andre symptomer som plager personen så er det ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (3 minutter siden):

Ja det er jo det som er å være aseksuell. Hvis man ikke har noen andre symptomer som plager personen så er det ikke noe galt i det.

Selvfølgelig er det mange ting!! 

Anonymkode: ab318...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig er det mange ting!! 

Anonymkode: ab318...4a3

Ok så du snakker om deg selv da? Jeg trodde du mente helt generelt.

Endret av Den forsvunne diamanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er det? Når man aldri har hatt sex. Det strider jo totalt imot menneskes natur. 

Anonymkode: ab318...4a3

Hvorfor har du noe i mot mennesker som ikke føler noe behov for sex? Om det gjelder deg så synes jeg ikke du skal dømme deg selv for at du ikke har interesse for sex, det må da være helt lov. 

Hvis man har lyst til å ha sex, men ikke har fått muligheten eller det har vært andre begrensninger, så er man ikke aseksuell, da handler det om andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg vet ikke hva jeg er. Jeg har lange perioder uten lyst, noe jeg finner litt problematisk nå som jeg dater. Har overnattet hos fyren flere ganger, men det er bare han som tar initiativ til kos. Det bare ligger ikke meg. Det er altså ikke mulig å «slå meg på»😅 men plutselig er det tilbake for en liten periode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg er. Jeg har lange perioder uten lyst, noe jeg finner litt problematisk nå som jeg dater. Har overnattet hos fyren flere ganger, men det er bare han som tar initiativ til kos. Det bare ligger ikke meg. Det er altså ikke mulig å «slå meg på»😅 men plutselig er det tilbake for en liten periode :) 

Du kan være demiseksuell. Men du velger jo helt selv om du vil kalle det noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg er. Jeg har lange perioder uten lyst, noe jeg finner litt problematisk nå som jeg dater. Har overnattet hos fyren flere ganger, men det er bare han som tar initiativ til kos. Det bare ligger ikke meg. Det er altså ikke mulig å «slå meg på»😅 men plutselig er det tilbake for en liten periode :) 

Hvis det er noen trøst så er jeg enten 99% uinteressert i sex (går 1 år uten av fri vilje), eller hyperseksuell. Jeg tror det er ganske vanlig å ikke ha så lyst på sex hele tiden. Men det er jo dumt hvis det går utover dating/forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Men det har blitt en grei måte å ha en identitet på, og der man kan føle seg undertrykt og få en bokstav med tilhørende flagg på. (Sier ikke ts nødvendigvis er slik, altså) 

Anonymkode: 1bec7...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...