Gå til innhold

Burde jeg tåle at kontakten min sammenligner seg med meg eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt bekymret for at forholdet til min nye kontakt skal gå skeis... Det er da en kontakt i kommunens psykiatri team. Og grunnen til det er at jeg føler at han snakker til meg mer som en venn enn en pasient. Eksempler på det er at han f.eks har sagt at han også har slitt/sliter med depresjon og overspising når jeg har sagt jeg sliter med det og ett annet eksempel er att for en måneds tid siden slet jeg med lite matlyst og kvalme og at det heldigvis hindret meg fra å overspise og det var like greit siden jeg trengte å gå ned i vekt selv om det sikkert var en dårlig måte... og da sa han at han også hadde det slik da.... Burde jeg tåle såpass tåler jeg lite eller hva tenker dere?

Anonymkode: 6fedc...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg foretrekker faktisk bedre ansatte som er mer som venner enn de som behandler meg som om jeg var syk. 

Anonymkode: 33e7f...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg foretrekker faktisk bedre ansatte som er mer som venner enn de som behandler meg som om jeg var syk. 

Anonymkode: 33e7f...7c5

Det er jo hyggelig å bli behandlet som en venn, men jeg føler det begynner å bli litt voldsomt når de begynner å sammenligne seg med meg? Men mulig jeg bare tåler lite eller hva tenker du?

Anonymkode: 6fedc...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo hyggelig å bli behandlet som en venn, men jeg føler det begynner å bli litt voldsomt når de begynner å sammenligne seg med meg? Men mulig jeg bare tåler lite eller hva tenker du?

Anonymkode: 6fedc...09c

Han prøver sikkert bare å normalisere ovenfor deg at alle kan slite litt med angst og depresjon iløpet av livet. At det ikke er så unormalt. Hva ønsker du av svar isteden? 

Anonymkode: 33e7f...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt annen behandling enn poliklinisk behandler på DPS, men jeg ville ikke likt at en som var kontaktpersonen min var fullt så åpen om sine egne utfordringer tror jeg. Det blir litt uprofesjonelt synes jeg. Min behandler på DPS sier aldri et ord om seg selv og sitt.

Anonymkode: 84343...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Jeg liker når behandlere er åpen om seg og sine problemer.

Er det vanlig at de er? Jeg har aldri opplevd det. 

Anonymkode: 84343...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er litt bekymret for at forholdet til min nye kontakt skal gå skeis... Det er da en kontakt i kommunens psykiatri team. Og grunnen til det er at jeg føler at han snakker til meg mer som en venn enn en pasient. Eksempler på det er at han f.eks har sagt at han også har slitt/sliter med depresjon og overspising når jeg har sagt jeg sliter med det og ett annet eksempel er att for en måneds tid siden slet jeg med lite matlyst og kvalme og at det heldigvis hindret meg fra å overspise og det var like greit siden jeg trengte å gå ned i vekt selv om det sikkert var en dårlig måte... og da sa han at han også hadde det slik da.... Burde jeg tåle såpass tåler jeg lite eller hva tenker dere?

Anonymkode: 6fedc...09c

Ikke heng deg så opp i dette, han forsøker å normalisere. Det finnes knapt et msk på planeten som ikke har hatt depresjon. Ikke gjør det til en stor sak.

Anonymkode: 2e275...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...