Gå til innhold

Drikker du alkohol? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går veldig opp og ned hos meg. Har lange perioder hvor jeg ikke er interessert i alkohol. Men har også i midten av 20-årene drukket veldig ofte. Og nå merker jeg at jeg gjerne skulle tatt meg et vinglass hver kveld for å roe ned og «kose meg». Men jeg gjør det ikke (fordi jeg bare blir dårlig av det / er ofte alene med barn). 

Jeg skulle ønske alkohol ikke var en del av kulturen vår. Nå synes jeg det er vanskelig evt å ta et valg om å droppe alkohol helt, siden det er så inngrodd i kulturen og en integrert del av f.eks et godt måltid. Så jeg kommer nok ikke til å bli helt avholds.

Det er nok lurest å holde seg unna, ja. 

AnonymBruker
Sokk skrev (10 minutter siden):

Det går veldig opp og ned hos meg. Har lange perioder hvor jeg ikke er interessert i alkohol. Men har også i midten av 20-årene drukket veldig ofte. Og nå merker jeg at jeg gjerne skulle tatt meg et vinglass hver kveld for å roe ned og «kose meg». Men jeg gjør det ikke (fordi jeg bare blir dårlig av det / er ofte alene med barn). 

Jeg skulle ønske alkohol ikke var en del av kulturen vår. Nå synes jeg det er vanskelig evt å ta et valg om å droppe alkohol helt, siden det er så inngrodd i kulturen og en integrert del av f.eks et godt måltid. Så jeg kommer nok ikke til å bli helt avholds.

Det er nok lurest å holde seg unna, ja. 

Jeg vil egentlig drikke alkohol med venner fordi det er sosialt og "gøy", men jeg kjenner at jeg ikke tåler det.

Anonymkode: b36da...c81

Annonse

AnonymBruker

Nei, holder meg alt unna alkohol og rus. Jeg har alvorlig psykisk lidelse og blir anbefalt å ikke røre noe alkohol så det gjør jeg ikke. Jeg mener at de som sliter psykisk ikke bør drikke alkohol, fordi mange gjør det som en trøst elelr for å håndtere livet. Avhengighet er det da, enten de har en ruslidelse eller ikke

Anonymkode: 109f5...c4f

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Fordi jeg liker det. Samme med andre rusmidler. Elsker det. 

Men, det ødelegger for mye så forsøker å slutte. 

Hvordan planlegger du slutte? Bare kutte tvert og ikke se deg tilbake?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan planlegger du slutte? Bare kutte tvert og ikke se deg tilbake?

Vet ikke helt. Er jo edru nå pga innlagt. Så har ikke noe i systemet. Hvordan jeg skal håndtere det når jeg er utskrevet er en gåte for meg. Det at jeg ikke klarer å holde meg rusfri er en av grunnene til depresjon og suicidalitet. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Vet ikke helt. Er jo edru nå pga innlagt. Så har ikke noe i systemet. Hvordan jeg skal håndtere det når jeg er utskrevet er en gåte for meg. Det at jeg ikke klarer å holde meg rusfri er en av grunnene til depresjon og suicidalitet. 

Har du prøvd å bli rusfri mange ganger?

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du prøvd å bli rusfri mange ganger?

Mange er et diffust ord. Hva noen mener er mange, få osv legger folk ulikt i. Men dette er fjerde gang i behandling. Første gang var jeg på tvang og nå er jeg på tvang (foreløpig). 

Endret av Glitter

Annonse

Jeg takler veldig dårlig lukten av øl og vin, inkl. at andre drikker det, så jeg ligger helt klart unna. Hodet mitt kan reagere på klirring av flasker, men jeg jobber med det - klirring av flasker i dag er ikke farlig...

Jeg skulle gjerne ha drukket kakao med Minttu en gang i blant, men ikke så lenge jeg har noen form for smertestillende i kroppen. Den forglemmelsen der gjorde jeg kun én gang - hatet snurrigheten i hodet...

Jeg drikker alkohol, ja. Det er nok fordi alle rundt meg gjorde det i ungdomsårene.

Jeg liker følelsen av litt rus. Det gir en slags ro i kroppen. Det er nok også psykisk fordi jeg forbinder det med helg og kos.

Det forsterker både positive og negative følelser etter min erfaring så det er neppe smart for en som er deprimert eller sliter med tankene.

Jeg drikker øl når jeg er i syden. Fordi det er godt. Gir bare liten rus. Ellers sgs aldri. Fikk et støkk i meg da jeg ble alkoholforgiftet. Jeg reagerer også negativt på fulle folk.  

Ellers er det for meg ikke verdt å bli dårlig og ødelegge dagen etter pga det. Kan ha det like trivelig uten alkohol. 

Var sånn i ungdomsårene også. Men jeg var sammen med en som kunne vært alkoholiker idag, vi klarte å stoppe det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...