Gå til innhold

Angsten plutselig mye verre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag har angsten blitt mye verre, nesten slik den var da jeg var ungdom, men den gang hadde jeg familie i ryggen, nå er jeg alene da alle har gått bort.
Føler meg ekstremt redd. Har ringt Mental Helse, men hjalp ikke noe, tror dette bare blir verre. Er det noen «tanke» hacks jeg kan bruke?, eller annet jeg kan gjøre? Prøve en liten sykkeltur, men ble bare dårligere av det.

Anonymkode: 2648a...49e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486925-angsten-plutselig-mye-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godta at angsten er der og vite at den ikke er farlig, «bare» ubehagelig. Det går over.  Er det noen steder du føler deg tryggere, f.eks i sofakroken under et pledd eller noe?  Har du noen fugler du kan se på, ute eller innenfra vinduet? Fugler har en beroligende virkning på meg. 
Så er det noen som konsentrerer seg om å si navnet på ting du ser rundt deg, eller telle ting du ser rundt deg

Endret av Osten
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

I dag har angsten blitt mye verre, nesten slik den var da jeg var ungdom, men den gang hadde jeg familie i ryggen, nå er jeg alene da alle har gått bort.
Føler meg ekstremt redd. Har ringt Mental Helse, men hjalp ikke noe, tror dette bare blir verre. Er det noen «tanke» hacks jeg kan bruke?, eller annet jeg kan gjøre? Prøve en liten sykkeltur, men ble bare dårligere av det.

Kan du ta en dusj og sette på litt musikk?

Anonymkode: 92c15...ec8

AnonymBruker
Osten skrev (3 timer siden):

Godta at angsten er der og vite at den ikke er farlig, «bare» ubehagelig. Det går over.  Er det noen steder du føler deg tryggere, f.eks i sofakroken under et pledd eller noe?  Har du noen fugler du kan se på, ute eller innenfra vinduet? Fugler har en beroligende virkning på meg. 
Så er det noen som konsentrerer seg om å si navnet på ting du ser rundt deg, eller telle ting du ser rundt deg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ta en dusj og sette på litt musikk?

Anonymkode: 92c15...ec8

Takker for gode konkrete råd. Slapper faktisk litt bedre av når jeg ligger på gulvet. Prøver å endre tankemønsteret jeg går inn i.
Har gått nedover med mer angst siste uke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...