Gå til innhold

Er det mulig å trigge en hypomani/mani?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det er jo sånn det skjer. Er derfor man alltid får beskjed om å passe på søvn og mat. 

Men jeg har en venninne som med vilje trigger mani slik at hun skal bli innlagt det har hun selv sagt. 

Anonymkode: 2ce7d...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo sånn det skjer. Er derfor man alltid får beskjed om å passe på søvn og mat. 

Men jeg har en venninne som med vilje trigger mani slik at hun skal bli innlagt det har hun selv sagt. 

Anonymkode: 2ce7d...ea4

Skjønner. Jeg har absolutt ikke lyst til å bli innlagt, men er lei av å være deppressiv og håper på en liten opptur (hypomani) som kan gi en liten boost da...

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Men får du ikke uønskede følelser også? 

Hva mener du med uønskede følelser? 

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva mener du med uønskede følelser? 

Anonymkode: eb88d...b70

Vil tro han sikter til uhensiktsmessig atferd, irritabilitet, impulsivitet osv. Kanskje blir du hyperseksuell av deg, bruker mer penger etc

Anonymkode: 052c3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 8.02):

Vil tro han sikter til uhensiktsmessig atferd, irritabilitet, impulsivitet osv. Kanskje blir du hyperseksuell av deg, bruker mer penger etc

Anonymkode: 052c3...8f6

Aha, da skjønner jeg. Kan lett bruke mye penger ja og det er jo litt kjipt f.eks. Men sånn utenom det er det utelukkende positivt for meg...

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Aha, da skjønner jeg. Kan lett bruke mye penger ja og det er jo litt kjipt f.eks. Men sånn utenom det er det utelukkende positivt for meg...

Anonymkode: eb88d...b70

Har du bipolar 1 eller 2 da?

Anonymkode: 3b055...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du bipolar 1 eller 2 da?

Anonymkode: 3b055...ac3

Type 2. Men de ansatte der jeg var innlagt som kjente meg godt mente jeg var manisk da, behandler som til slutt satte diagnosen så meg aldri hypoman/manisk så ikke så godt å vite hva man skal tro.

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Type 2. Men de ansatte der jeg var innlagt som kjente meg godt mente jeg var manisk da, behandler som til slutt satte diagnosen så meg aldri hypoman/manisk så ikke så godt å vite hva man skal tro.

Anonymkode: eb88d...b70

Det er jo ansvarsløst av deg hvis du vil trigge en mani med vilje. Ren dumskap, vil jeg si. Hva er IQen din?

Anonymkode: 3b055...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ansvarsløst av deg hvis du vil trigge en mani med vilje. Ren dumskap, vil jeg si. Hva er IQen din?

Anonymkode: 3b055...ac3

Det er vel en slags desperasjon etter å føle seg bedre da? Kall meg dum om du vil. 

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kall meg dum om du vil. 

Anonymkode: eb88d...b70

Har nettopp gjort det. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har nettopp gjort det. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Koselig du.

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Koselig du.

Anonymkode: eb88d...b70

Takk. Det var da så lite. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Det var da så lite. 

Anonymkode: 3b055...ac3

❤️

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

❤️

Anonymkode: eb88d...b70

Mani er en alvorlig tilstand, og er noe helt annet enn "å føle seg bedre". Det håper jeg du forstår. Og innleggelse er ofte nødvendig ved mani. Og du som ikke vil bli innlagt... Så dette er en dårlig idé, som jeg håper du legger fra deg. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mani er en alvorlig tilstand, og er noe helt annet enn "å føle seg bedre". Det håper jeg du forstår. Og innleggelse er ofte nødvendig ved mani. Og du som ikke vil bli innlagt... Så dette er en dårlig idé, som jeg håper du legger fra deg. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Altså, i utgangspunktet hadde jeg tenkt å trigge hypomani. Men jeg skjønner jo også at man sikkert lett kan miste kontrollen på det og at det lett kan gli over i mani. Så ja, jeg skjønner vel at det er en dårlig ide sånn innerst inne, er bare desperat etter å få det bedre... 

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, i utgangspunktet hadde jeg tenkt å trigge hypomani. Men jeg skjønner jo også at man sikkert lett kan miste kontrollen på det og at det lett kan gli over i mani. Så ja, jeg skjønner vel at det er en dårlig ide sånn innerst inne, er bare desperat etter å få det bedre... 

Anonymkode: eb88d...b70

Det skjønner jeg jo på en måte. Det er kjipt å være depressiv, men husk at det kommer bedre dager snart. Bare hold ut. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså, i utgangspunktet hadde jeg tenkt å trigge hypomani. Men jeg skjønner jo også at man sikkert lett kan miste kontrollen på det og at det lett kan gli over i mani. Så ja, jeg skjønner vel at det er en dårlig ide sånn innerst inne, er bare desperat etter å få det bedre... 

Anonymkode: eb88d...b70

Hypomani er noe sykelig. Når man har hypomani så har man ikke kontroll og man sover kanskje bare 3 timer daglig og shopper for flere tusen daglig. Det du er ute etter er vel å bli kvitt depresjonen og havne i en NORMAL tilstand. Ikke hypomani. For de som virkelig har hypomani så er det ødeleggende og ikke noe man vil ha. 

Anonymkode: 2ce7d...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det skjønner jeg jo på en måte. Det er kjipt å være depressiv, men husk at det kommer bedre dager snart. Bare hold ut. 

Anonymkode: 3b055...ac3

Takk.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hypomani er noe sykelig. Når man har hypomani så har man ikke kontroll og man sover kanskje bare 3 timer daglig og shopper for flere tusen daglig. Det du er ute etter er vel å bli kvitt depresjonen og havne i en NORMAL tilstand. Ikke hypomani. For de som virkelig har hypomani så er det ødeleggende og ikke noe man vil ha. 

Anonymkode: 2ce7d...ea4

Jo, du har jo rett i det.

Anonymkode: eb88d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...