Gå til innhold

Har ikke grått på 5 år - er redd for å eksplodere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en sånn person som bare gråter i ekstreme tilfeller, så sist jeg gråt var da min farmor døde i 2019. Jeg er redd for at det at jeg aldri utrykker følelser kan føre til at jeg tilslutt eksploderer og at alt kommer på en gang liksom. For det har skjedd før, mistet helt kontrollen og skrek/ropte så høyt som mulig, gråt, kastet opp på meg selv osv. Hva kan jeg gjøre for å klare å gråte til vanlig?

Anonymkode: a32ef...ec4

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er en sånn person som bare gråter i ekstreme tilfeller, så sist jeg gråt var da min farmor døde i 2019. Jeg er redd for at det at jeg aldri utrykker følelser kan føre til at jeg tilslutt eksploderer og at alt kommer på en gang liksom. For det har skjedd før, mistet helt kontrollen og skrek/ropte så høyt som mulig, gråt, kastet opp på meg selv osv. Hva kan jeg gjøre for å klare å gråte til vanlig?

Kanskje du kan se på en film eller musikk som får frem følelser i deg?

Anonymkode: c32f0...107

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 21.47):

Lag løksuppe 

Anonymkode: ac06b...bf4

Artig.

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 21.53):

Kanskje du kan se på en film eller musikk som får frem følelser i deg?

Anonymkode: c32f0...107

Har forsøkt men samme hvor emosjonell sangen eller filmen er så skjer det ingenting.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 21.47):

Lag løksuppe 

Anonymkode: ac06b...bf4

😂

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gråter heller nesten aldri. Det går fint det.

Anonymkode: 02f4c...a63

Samme her. Rart innlegg av ts egentlig. Hvorfor skulle man plutselig eksplodere bare?

Anonymkode: 2fa9b...fa4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 21.42):

Det handler vel om å ha kontakt mrd følelsene sine. Jeg opplevde det samme som deg da jeg brukte antidepressiva. Som om følelsene var skrudd av og jeg kunne ikke gråte uansett om jeg prøvde. Det gikk faktisk ett år etter avsluttet medisin før noen tårer kom. Men da var jeg også redd for å begynne å gråte fordi jeg følte på et så stort trykk i brystet at jeg var redd for at det ville bli litt voldsomt om det kom ut. Det gikk forresten helt fint å gråte etter hvert selv om det var litt ukontrollert den første gangen. Føltes godt etterpå. Å hulkegråte er noe av det ærligste man gjør, utrykker smerten, sorgen og fortvilelsen man kjenner helt på dypet. Det handler også litt om å se seg selv og anerkjenne hva man føler. Nå tar jeg lett til tårene, gjerne i medfølelse for andre. 

Anonymkode: 07cd0...593

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (3 timer siden):

Så du mener det danner seg et resservoar åv tårer som samler seg opp? Det fungerer ikke sånn. Mange gråter aldri.

Det handler mer om å danne seg et reservoar av vanskelige følelser og opplevelser, vonde minner osv. Det kan godt « tømmes» litt av og til. 

Anonymkode: 07cd0...593

FjellOgDalar

Kan du finne andre måter å avreagere på? Om man f.eks. kanskje har lettere for å bli sint, kan jo det å finne seg et privat sted hvor man kan skrike og brøle hjelpe. Banalt nok kan det å snakke med noen fungere bra. Har du en behandler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...