Gå til innhold

Gruer meg til samtale om 50 minutter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gruer meg til samtalen med behandler som skal begynne om 50 minutter og vare 1 time. Jeg har bestemt meg for å åpne 100% opp og være helt fullstendig ærlig, sårbar og åpen... Så dette er skummelt (og nytt) for meg... Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få samtalen til å gå så bra som mulig og faktisk gjennomføre det jeg skriver i andre setning?

Anonymkode: d280f...104

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486954-gruer-meg-til-samtale-om-50-minutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal du ta opp? Kanskje det kan være lurt å skrive ned stikkord? Som kanskje er både lettere å gjør at du ikke glemmer noe? Kan også si at du er nervøs, stressa osv

Anonymkode: 07176...607

Jeg har skrevet ned ett par punkter. Hovedgreia jeg kommer til å snakke om og det som er vanskelig for meg å åpne opp om er nok dette med vennskap og forhold, at jeg er så redd for å dumme meg ut eller at folk skal finne ut at de ikke liker meg til slutt og at jeg skal bli såret at jeg ikke har klart å få nye venner i voksen alder samt aldri har hatt kjæreste. Og jeg har ett ønske om å bli bedre på dette. Ellers veldig godt tips dette med å si at jeg er nervøs osv. Bare 30 minutter igjen til samtalen nå...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva skal du ta opp? Kanskje det kan være lurt å skrive ned stikkord? Som kanskje er både lettere å gjør at du ikke glemmer noe? Kan også si at du er nervøs, stressa osv

Så nå at jeg glemte å takke deg for svaret! Så takk for at du tok deg tid til å svare, setter pris på det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så nå at jeg glemte å takke deg for svaret! Så takk for at du tok deg tid til å svare, setter pris på det.

Fint å kunne hjelpe der man kan, når man sliter selv. Har vært i mange timer med psykolog og ikke alt som er lett å ta opp. Nå tror jeg du er i timen så håper det går bra og at du oppdaterer etterpå :)

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fint å kunne hjelpe der man kan, når man sliter selv. Har vært i mange timer med psykolog og ikke alt som er lett å ta opp. Nå tror jeg du er i timen så håper det går bra og at du oppdaterer etterpå :)

Det er sant. Takk igjen. Det gikk bra. Men fikk ikke tatt opp alt det jeg hadde planlagt da (som jeg skrev ovenfor) fordi samtalen sporet seg inn på noe annet. Men jeg får heller ta det opp neste gang, det går fint :) Og sånn ellers fikk vi snakket om andre viktige ting, så alt i alt en bra samtale synes jeg.

Glitter skrev (3 minutter siden):

Håper det gikk bra. :)

Takk, det gikk bra :) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes også det er fryktelig krevende å være helt åpen med behandler. Synes de som får det til er gode! Men bra at du gjorde ditt beste og fikk snakket om viktige ting!

Anonymkode: ccbf1...421

Det er krevende ja, men jeg forsøker å se på det på den måten at "skal jeg bli friskest mulig må jeg være helt åpen" og det gjør det litt lettere. Også det å tenke at behandler har nok hørt det meste før.  Ja, det var veldig bra det synes jeg også :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...