Gå til innhold

Feil å spørre om kommunen kan ha ansvar for medisinene mine pga redsel for overdose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere her inne! Jeg bare lurer på hva dere tenker om det å spørre om kommunen kan ha ansvar for medisinene ens når en er redd for å ta overdose? Blir det feil å spørre eller er det greit? Hva er din mening?

Anonymkode: 26ce0...923

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Absolutt ikke feil. Det er et meget konstruktivt forslag.

Ja, det var vel det jeg tenkte selv også. Jeg fikk høre at medisinene er veldig giftige så tør ikke ta noen sjanser.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem er "kommunen"? Det spørs jo også om de har mulighet til det. 

Anonymkode: 16744...947

Psykiatritjenesten blir det vel.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem er "kommunen"? Det spørs jo også om de har mulighet til det. 

Kommunen er i dette tilfellet kommunens psykiatritjeneste som ofte har en forbindelse til hjemmesykepleien.

Her ville sykehuset at jeg skulle få utlevert dosett to ganger i uken. Mot min vilje riktignok. De leverte i 2-3 uker før jeg fikk vedtak om at de ikke vil gi den tjenesten noe mer. 

Det er helt i orden å spørre, men de har ikke nødvendigvis kapasitet til det. 

Annonse

Gjest Vendi

Her leverer hjemmesykepleien medisiner til meg hver dag. De er uansett innom hver dag pga en annen i husstanden. 

En veldig fin ordning som gjør overdoser vanskeligere. Så var jeg deg ville jeg ha spurt. 

Men er jo selvfølgelig vedtak på det da. Legen min sendte inn en "bestilling", som så ble vedtatt og iverksatt. Tror ikke de kan si nei, hvis en lege ber om en slik ordning. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde en slik ordning i fire fem år. Fungerte egentlig ikke så veldig bra, men tror alle rundt meg syntes det var et bra tiltak.

Hva gjorde at det ikke fungerte?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva gjorde at det ikke fungerte?

Jeg fant måter å ta overdose på likevel. Men jeg tror at det hadde skjedd flere ganger om ikke kommunen hadde medisinene mine så litt fungerte det jo.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg fant måter å ta overdose på likevel. Men jeg tror at det hadde skjedd flere ganger om ikke kommunen hadde medisinene mine så litt fungerte det jo.

Hvorfor tar man overdoser? 

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (8 timer siden):

Det er et for stort spørsmål til at jeg kan svare på det.

En av grunnene er den åpenbare; at man vil ta livet av seg. Kjenner at jeg er nysjerrig på hva andre grunner kan være. Ikke hi. 

Anonymkode: 55263...335

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...