Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror jeg er det som kalles skjult narsissist. Jeg har mye skyldfølelse for dette. Generelt er skyld og skam de følelsene jeg kjenner mest på. Jeg lider veldig under dette og tenker ofte på å avslutte alt. Men noe holder meg igjen og det er håpet om at jeg kanskje kan bli bedre. Men jeg mister litt håpet når jeg leser om det på internett. Det virker som det ikke finnes så mye håp om bedring. Hvis dette er min virkelige diagnose, finnes det håp om bedring?  Får man hjelp? 
Jeg har fått diagnosen engstelig unnvikende, men jeg leser at det kan forveksles med skjult narsissisme. Jeg vil ikke det skal være sånn at folk kanskje har det bedre uten meg. At jeg ikke fortjener å leve. Men det er det jeg føler.. Jeg føler jeg ikke fortjener dette livet jeg er blitt gitt. 

Anonymkode: 93eea...fec

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486990-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Tror ikke en narsissist hadde tenkt dette, de er jo Guds gave til menneskeheten. 

Om dem har andre lidelser i tillegg til narisissme, så kan dem kjenne på depresjoner, angst og nedstemthet også. blandede diagnoser kan enkelte ha. Men som regel kommer dem innenfor psykiatrien pga andre plager enn selve narisissmen.

Anonymkode: eade0...02a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tror jeg er det som kalles skjult narsissist. Jeg har mye skyldfølelse for dette. Generelt er skyld og skam de følelsene jeg kjenner mest på. Jeg lider veldig under dette og tenker ofte på å avslutte alt. Men noe holder meg igjen og det er håpet om at jeg kanskje kan bli bedre. Men jeg mister litt håpet når jeg leser om det på internett. Det virker som det ikke finnes så mye håp om bedring. Hvis dette er min virkelige diagnose, finnes det håp om bedring?  Får man hjelp? 
Jeg har fått diagnosen engstelig unnvikende, men jeg leser at det kan forveksles med skjult narsissisme. Jeg vil ikke det skal være sånn at folk kanskje har det bedre uten meg. At jeg ikke fortjener å leve. Men det er det jeg føler.. Jeg føler jeg ikke fortjener dette livet jeg er blitt gitt. 

Mener du heller sårbar narsissist i stedet for skjult narsissist?

Anonymkode: 2d0d4...3ee

Du har så sterk samvittighet og skyldfølelse at det virker som du nærmest har utviklet angst og tvangstanker om narsissisme. Er det noe du ikke er, så er det det.

En narsissist får ikke tanker om å avslutte alt som følge av skyld og skam. De får det av ydmykelser (som et eksempel tatt ut av luften; som ved å tape et presidentvalg i USA) og å bli krenket.

Endret av ISW
snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Stakkars deg. Jeg har flere i familien som er nsrssister... men de har sine positive sider også. Man kan nemlig ikke noe for dette, hjernen er bare skrudd sammen annerledes og de trenger annen forskyvning enn oss andre. 

Jeg er selv ganse annerledes,men ikke narssist. Har forståelse for dem da. Det er ikke lett å aldri føle seg god nok.

Annonse

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (20 minutter siden):

Stakkars deg. Jeg har flere i familien som er nsrssister... men de har sine positive sider også. Man kan nemlig ikke noe for dette, hjernen er bare skrudd sammen annerledes og de trenger annen forskyvning enn oss andre. 

Jeg er selv ganse annerledes,men ikke narssist. Har forståelse for dem da. Det er ikke lett å aldri føle seg god nok.

Narsissister er veldig utadvendte og flinke til å prate for seg. 

Anonymkode: 2640b...0cd

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke de coverte. 

"den covert narsissist skjule sine egentlige motiver og identitet. Disse narsissister er i stand til å lure andre til å tro de er ærlige, altruistiske, elskelige og empatiske individer" 

Skal man klare å lure andre til å tro alt det så må man være karismatisk. 

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"den covert narsissist skjule sine egentlige motiver og identitet. Disse narsissister er i stand til å lure andre til å tro de er ærlige, altruistiske, elskelige og empatiske individer" 

Skal man klare å lure andre til å tro alt det så må man være karismatisk. 

Den skjønte jeg ikke. Det jeg mente å si var at narssisme er mer vanlig enn du tror. 

snusmumeriken96 skrev (3 minutter siden):

Den skjønte jeg ikke. Det jeg mente å si var at narssisme er mer vanlig enn du tror. 

Narsissister er vel egentlig sjeldnere enn man tror.

I dag så slenger folk rundt seg med "narsissisme" og "psykopat" hver gang en person er drittsekk. Det gjør begrepene helt utvannet og meningsløse.

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Narsissister er vel egentlig sjeldnere enn man tror.

I dag så slenger folk rundt seg med "narsissisme" og "psykopat" hver gang en person er drittsekk. Det gjør begrepene helt utvannet og meningsløse.

Ja enig!

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om dem har andre lidelser i tillegg til narisissme, så kan dem kjenne på depresjoner, angst og nedstemthet også. blandede diagnoser kan enkelte ha. Men som regel kommer dem innenfor psykiatrien pga andre plager enn selve narisissmen.

Anonymkode: eade0...02a

Ok. Kan jo ha flere plager og..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...