Gå til innhold

Sms om avlyst time i dag, når er det innafor å etterlyse ny time?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går på DPS annenhver uke og i dag tidlig fikk jeg en standard sms om at timen min som skulle være i dag var avlyst. Jeg bare lurer på hva som er normalt å gjøre som pasient i denne situasjonen? Er det innafor å ringe sentralbordet i morgen og spørre når jeg kommer til å få ny time? Eller er det meningen at man bare skal vente til man får tildelt en ny time og får sms om ny time?

Anonymkode: a8e18...fe0

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vendi skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er innafor :)

Supert, da tenker jeg at jeg gjør det :) Er litt redd for å gjøre ting feil generelt sett, men det å gå rundt og ikke vite når neste time blir gjør meg litt urolig så hadde vært fint å fått oppklart det så fort som mulig for min del. Og da kan hun i resepsjonen nok sikkert si noe om behandler bare er syk en kort stund eller om han har levert inn sykemelding og blir lenger borte f.eks?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Supert, da tenker jeg at jeg gjør det :) Er litt redd for å gjøre ting feil generelt sett, men det å gå rundt og ikke vite når neste time blir gjør meg litt urolig så hadde vært fint å fått oppklart det så fort som mulig for min del. Og da kan hun i resepsjonen nok sikkert si noe om behandler bare er syk en kort stund eller om han har levert inn sykemelding og blir lenger borte f.eks?

DPS har taushetsplikt og gir ikke ut opplysninger om behandlers eventuelle sykemelding. Med mindre behandler har sagt at det er ok.

Anonymkode: c53d6...da2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DPS har taushetsplikt og gir ikke ut opplysninger om behandlers eventuelle sykemelding. Med mindre behandler har sagt at det er ok.

Jeg forventer jo ikke å få vite grunn, bare om hvor lenge han blir vekke ca? Kan de ikke si det heller?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forventer jo ikke å få vite grunn, bare om hvor lenge han blir vekke ca? Kan de ikke si det heller?

Trodde ikke det. Oppdater gjerne når du har snakket med dem i morgen.

Annonse

Det mest sannsynlige: Behandler har fått en liten sykdom og er borte 1-3 dager. De fleste har personlig avtalebok, og du får ny time straks behandler er tilbake. Mest sannsynlig på det tidspunkt du skulle hatt neste time.

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det mest sannsynlige: Behandler har fått en liten sykdom og er borte 1-3 dager. De fleste har personlig avtalebok, og du får ny time straks behandler er tilbake. Mest sannsynlig på det tidspunkt du skulle hatt neste time.

Takk. Med personlig avtalebok vil det si at sekretær ikke kan sette opp en time på min behandlers vegne? Håper jeg får ny time før det har gått 2 uker til, for jeg føle egentlig at det hastet litt 😕 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det trenger jo ikke å bety at behandler er syk heller. Kan jo ha skjedd noe akutt med en pasient, som han heller ha måttet prioritere. Men ja ring i morgen.

Anonymkode: 38de7...440

Timen min var midt på dagen og jeg fikk sms rett over kl 8, så vil tippe at det er sykdom eller i alle fall noe annet på hjemmebane. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...