Gå til innhold

Sårt å ha mistet ungdoms og ung voksen tiden pga psykdom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (17 timer siden):

Føler liksom ikke for å skrive hvor, av en eller annen grunn. Men jeg var ute etter å komme meg videre. «You are who you hang with» er det noe som heter.

Jeg blir ikke friskere av å dra til et sted som samler psykisk syke. Og oppgavene så kjedelige ut. 

Fint for dem det funker for. Men det er ikke for alle.

Jeg opplevde dette første gangen jeg var der for noen år siden. Nå er det ikke mange jeg ser som sliter tydelig.
De har jo daglige oppgaver som må gjøre da konseptet er at huset skal drives av brukerene. Men, de har mye arbeidsrettet tiltak som overgangsarbeid etc. Nå vet jeg ikke hva du ønsket med huset, men ville kanskje gitt det en sjanse til.
For meg nå betyr det alt. 

Anonymkode: e3ec2...d0e

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg opplevde dette første gangen jeg var der for noen år siden. Nå er det ikke mange jeg ser som sliter tydelig.
De har jo daglige oppgaver som må gjøre da konseptet er at huset skal drives av brukerene. Men, de har mye arbeidsrettet tiltak som overgangsarbeid etc. Nå vet jeg ikke hva du ønsket med huset, men ville kanskje gitt det en sjanse til.

Jeg fant meg jobb og ser ikke hvorfor jeg skal bruke tid på dette huset. Jeg ble fort friskere også etter jeg fikk jobb. 
Jeg gikk dit fordi flere på forum anbefalte det, og psykologen min gjorde. Jeg så ikke hva jeg skulle få ut av det. 

UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

Jeg fant meg jobb og ser ikke hvorfor jeg skal bruke tid på dette huset. Jeg ble fort friskere også etter jeg fikk jobb. 
Jeg gikk dit fordi flere på forum anbefalte det, og psykologen min gjorde. Jeg så ikke hva jeg skulle få ut av det. 

Har samme oppfatning som deg. Det er ikke fontenehus her i byen, men noe lignende. 

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (5 timer siden):

Nei, hvis du er så frisk at du er i jobb så ser jeg jo den.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 16.57):

Jeg synes det er fint at det fungerer for deg - da er det også viktig at du benytter det. Jeg vet om flere som har god nytte av Fontenehus og hvor det betyr en utrolig stor forskjell på hvordan en dag blir.

Det er heldigvis frivillig å benytte seg av, og om en ikke finner seg til rette der, kan en se om det finnes et annet tilbud (om en vil). Jeg vet også at Fontenehus noen steder har hjulpet enkelte ut i en deltidsjobb. Og det er det som er det essensielle, å ha noe å gå til fremfor å kun være hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...