Gå til innhold

Betablokkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det som er dumt er at de kanskje ofte har depresjon som bivirkning. Vet ikke hvor vanlig det er?

er allerede depressiv 

Anonymkode: f5948...999

Jeg gikk på betablokker i 1-2 år, av somatiske grunner. Hadde ingen bivirkninger.

Men jeg har heller ingen depressive tendenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nachnoo skrev (På 29.9.2024 den 9.37):

Forøvrig synes jeg effekten av betablokker på angst er betydelig oppskrytt her på DOL. Den kan dempe noen fysiske symptomer som hjertebank, skjelving og svetting. Det er alt. Ingen betablokker har angst som godkjent indikasjon.

Her er jeg litt uenig med deg, når det gjelder propranolol.

Et eksempel fra mange år tilbake (2010). Det var en tunnel jeg alltid fikk panikk når jeg kjørte gjennom. I 2010 begynte jeg med propranolol mot supraventrikulær tachykardi, og jeg hadde absolutt ingen forventninger til at den skulle ha noen som helst effekt på psyken. Imidlertid kjørte jeg tunnelen flere ganger med propranolol. Ingenting skjedde. Ingen panikk.

Senere begynte jeg med metoprolol i stedet. Da opplevde jeg det du beskriver, at f.eks. pulsen dempet seg, men jeg fikk likevel panikktilløpene (disse vedvarte til jeg begynte med Zoloft). Men med propranolol så forsvant de altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...