Gå til innhold

Andre som tvinger seg veldig for å ta seg sammen og klare jobb som deprimert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner meg ikke frisk, scorer høyt på moderat depresjon+angst, men tvinger meg til å stå i en deltidsstilling. Det er beintøft og jeg er utslitt etterpå samtidig som det gir meg en form for energi mens jeg er på jobb. Hvordan opplever du jobbhverdagen?

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tvunget meg selv til jobb mens jeg har vært alvorlig/ moderat deprimert. Men det er ikke å anbefale. Kanskje. Grunnen til at jeg er usikker, er at jeg opplevde å bli raskere bra og at terskelen for å vende tilbake til hverdagen var mye lavere.

Men så har jeg en jobb hvor man kan ligge litt langflat til tider, og det er ok. Ikke alle har mulighet til det.

Man må mestre å være i jobb helsemessig og psykisk. Det er opp til hver enkelt å ta den vurdering - med det i bakhodet at valg får enorme konsekvenser på den fronten. På absolutt alle tenkelige måter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Jeg har tvunget meg selv til jobb mens jeg har vært alvorlig/ moderat deprimert. Men det er ikke å anbefale. Kanskje. Grunnen til at jeg er usikker, er at jeg opplevde å bli raskere bra og at terskelen for å vende tilbake til hverdagen var mye lavere.

Men så har jeg en jobb hvor man kan ligge litt langflat til tider, og det er ok. Ikke alle har mulighet til det.

Man må mestre å være i jobb helsemessig og psykisk. Det er opp til hver enkelt å ta den vurdering - med det i bakhodet at valg får enorme konsekvenser på den fronten. På absolutt alle tenkelige måter.  

Visste folk på arbeidsplassen at du var syk eller skjulte du det?

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Visste folk på arbeidsplassen at du var syk eller skjulte du det?

Anonymkode: 6848d...048

De som trengte å vite det, visste det. Nå har det vært min arbeidsplass i 14 år, så jeg kjenner de veldig godt. Er veldig trygge på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (14 minutter siden):

De som trengte å vite det, visste det. Nå har det vært min arbeidsplass i 14 år, så jeg kjenner de veldig godt. Er veldig trygge på de. 

Er du helt frisk nå og jobber fullt?

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er du helt frisk nå og jobber fullt?

Anonymkode: 6848d...048

Helt frisk er jeg nok ikke, men jeg jobber fremdeles fullt. Det er nok på grunn av raus arbeidsgiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (9 minutter siden):

Helt frisk er jeg nok ikke, men jeg jobber fremdeles fullt. Det er nok på grunn av raus arbeidsgiver. 

Det er fantastisk å høre!

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er fantastisk å høre!

Anonymkode: 6848d...048

Takk, håper det hjelper å vite at det kan gå ganske okei også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Takk, håper det hjelper å vite at det kan gå ganske okei også.

Det hjelper mye! Ikke for ofte jeg leser solskinnshistorier dessverre. Vil veldig gjerne bli frisk og komme meg i full jobb igjen!

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det hjelper mye! Ikke for ofte jeg leser solskinnshistorier dessverre. Vil veldig gjerne bli frisk og komme meg i full jobb igjen!

Anonymkode: 6848d...048

Ta ett steg av gangen og ta deg heller god tid planlagt. Sørg for at det er ett godt valg for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Ta ett steg av gangen og ta deg heller god tid planlagt. Sørg for at det er ett godt valg for deg også. 

Takk, jeg vil gjerne bli "som før", men jeg vet ikke om det er mulig!

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk, jeg vil gjerne bli "som før", men jeg vet ikke om det er mulig!

Anonymkode: 6848d...048

Man vet ikke før man har prøvd alt og snudd hver stein. Men det kan være mulig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Man vet ikke før man har prøvd alt og snudd hver stein. Men det kan være mulig☺️

Takk🥰hvor lenge gikk du i behandling?

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk🥰hvor lenge gikk du i behandling?

Anonymkode: 6848d...048

Siste runde var på DPS hver uke i ca 6 måneder. Tar medisiner ved siden av også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (53 minutter siden):

Siste runde var på DPS hver uke i ca 6 måneder. Tar medisiner ved siden av også. 

Så fint at du fikk hver uke. Da kan man forkorte lengden på terapien tenker jeg .

Anonymkode: 6848d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo veldig vanskelig å konsentrere seg når man er veldig deprimert og vanskelig å få gjort arbeidsoppgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...